خبرگزاری کار ایران

کارخانه صنایع تبدیلی تولید سیب زمینی منجمد در اردبیل کلنگ زنی شد

کارخانه صنایع تبدیلی تولید سیب زمینی منجمد در اردبیل کلنگ زنی شد
کد خبر : ۱۵۳۶۱۴۱

بزرگترین کارخانه صنایع تبدیلی در زمینه تولید سیب زمینی منجمد و نیمه آماده فرنچ فرایز شمال غرب کشور در اردبیل کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کلنگ احداث بزرگترین کارخانه صنایع تبدیلی در زمینه تولید سیب‌زمینی منجمد و نیمه‌آماده فرنچ فرایز شمال غرب کشور در اردبیل با حضور امام جمعه اردبیل، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل و مسوولان استانی به زمین زده شد.

آیت‌الله سید حسن عاملی در  آیین کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه صنایع تبدیلی کشور در زمینه تولید سیب زمینی منجمد و نیمه آماده در استان اردبیل اظهار کرد: آرزو راه اندازی صنایع تبدیلی را در استان اردبیل داشتیم که اکنون با اعتبار یک میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد و قطعا این مجموعه عظیم قابلیت توسعه هم دارد.

وی با بیان اینکه این مجموعه به طور مستقیم و غیرمستقیم در رفاه مردم در زندگی اثر خواهد گذاشت، افزود: کسانی که در صنعت سیب زمینی هستند امیدوار به صنایع تبدیلی هستند در استان اردبیل نیز قطعا تمامی مسوولان و افراد آماده همکاری هستند تا استان بتواند از این ظرفیت استفاده کنند تا به سمت صنایع تبدیلی برویم.

مسعود ایرانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این مراسم با اعلام آمادگی برای همکاری راه‌اندازی هر چه سریع‌تر صنایع تبدیلی در اردبیل گفت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی سبب خام‌فروشی محصولات کشاورزی استان اردبیل شده است که راه اندازی صنایع تبدیلی در اردبیل می‌تواند مقدمه‌ای برای تبدیل نقطه ضعف به نقطه قوت باشد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نگران بحث دور ریز سیب زمینی بودیم که امیدوارم امسال با راه اندازی این شرکت این ضعف جبران شود و زحمت‌های سرمایه گذاران در بحث صنایع تبدیلی استان اردبیل را به برند و مارک تبدیل کند.

نوبخت اژدری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه میانگین تولید سیب مینی در اردبیل ۸۰۰ هزار تن است، اظهار کرد: ۱۱۰ هزار تن اینس محصول مازاد است و برای کارخانه های صنایع تبدیلی ارسال می شود.

سیامک یعقوبی، سرمایه‌گذار کارخانه آفتاب اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه مساحت زمین این کارخانه ۳۱ هزار و ۲۰۰ متر است، افزود: تقریبا ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار آن قابل ساخت است که با هزینه دستگاه‌ها و ساخت کل یک میلیارد تومان هزینه برمی دارد تا راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه در این کارخانه به صورت مستقیم ۲۵۰ نفر و به صورت غیرمستقیم ۱۰۰۰نفر مشغول به کار خواهند شد،خاطرنشان کرد: مسوولان در این مسیر پشتیبان ما باشند.

مهدی صمدی، طراح و مشاور کارخانه فرنچ فرایز آفتاب اردبیل با اعلام اینکه این پروژه در دو فاز عملیاتی خواهد شد، گفت: در فاز اول سردخانه و سورتینگ پیشرفته این مجموعه با ظرفیت نگهداری ۱۵ هزار تن در دمای بالای صفر و ۵  هزار تن در دمای منفی صفر درجه احداث خواهد شد و در فاز دیگر همزمان کارخانه فرنچ فرایز با خط تولید اروپایی راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز