خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر صدرا مطرح کرد؛

احداث پارکینگ های عمومی در دستور کار شهرداری قرار گیرد

احداث پارکینگ های عمومی در دستور کار شهرداری قرار گیرد
کد خبر : ۱۵۳۵۷۶۳

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و خدمات شهری بر ضرورت احداث پارکینگ های طبقاتی در نقاط مختلف شهر صدرا جهت کاهش گره های ترافیکی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی کشاورزی در حاشیه دویست و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر صدرا، گفت: موقعیت جغرافیایی و ترکیب جمعیتی و رشد روز افزون جمعیت در شهر صدرا ایجاب می کند تا جهت کاهش بار ترافیکی موجود در شهر احداث پارکینک های عمومی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد خودروهای شخصی در سطح صدرا در ادامه رشد جمعیت، تصریح کرد: ازدیاد خودروها در سطوح شهر و در عین حال نبود محل پارک سبب اشباع معابر از خودروهای پارک شده در حواشی در طول شبانه روز شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و خدمات شهری شهر صدرا افزود: علاوه بر کمبود فضاهای پارکینگ در بخش های پر تردد شهر از جمله بخش های تجاری شهر نظیر بلوار مولانا، امام خمینی ، پاسداران و...، در بعضی از معابر و واحدهای مسکونی نیز نبود فضای پارک یک‌ چالش محسوب می شود.

به گفته کشاورزی؛ به دلیل عرض کم معابر محلی، عمدتاً توقف مدت‌دار وسایل نقلیه در طول مشکلات عدیده ای در عبور و مرور ایجاد کرده و سبب کور تر شدن گره‌های ترافیکی شهر می شوند.

این عضو شورای اسلامی صدرا با تأکید بر اینکه در حال حاضر ایجاد پارکینگهای عمومی برای قسمت های شلوغ و تجاری شهر ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ اظهارداشت: تغییر قوانین شهری مبنی بر لزوم تأمین پارکینگ های مورد نیاز جهت واحدهای مسکونی از یک طرف و محدودیت فضای پارک و افزایش روزافزون تعداد خودروها از طرف دیگر باعث شده است تا راهکاری دیگری نظیر تأسیس پارکینگ های طبقاتی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و خدمات شهری شهر صدرا در انتها با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های شهری، گفت: در این رابطه شهرداری صدرا باید با اعلام فراخوان های متعدد جهت مشارکت بخش خصوصی در ساماندهب و افزایش فضاهای پارک اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز