خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش‌نشانی بندرعباس مطرح کرد؛

چالش‌های نیروی انسانی و کمبود تجهیزات در سازمان آتش‌نشانی بندرعباس +فیلم

چالش‌های نیروی انسانی و کمبود تجهیزات در سازمان آتش‌نشانی بندرعباس +فیلم
کد خبر : ۱۵۳۴۷۵۶

رئیس سازمان آتش‌نشانی بندرعباس به کمبود نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: آخرین جذب نیروی ما مربوط به سال 1399 بوده و متاسفانه نیروهای بازنشسته جایگزین نشده‌اند. برای سال جاری 94 مجوز استخدامی صادر شده و امیدواریم به‌زودی نیروهای جدید را پس از آزمون جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس،  محمد امین لیاقت، در نشست خبری با خبرنگاران، به اهمیت آگاه‌سازی مردم درباره حوادث و رعایت نکات ایمنی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی اطلاع‌رسانی در حوزه آتش‌نشانی، پیشگیری از بروز حوادث و کاهش مشکلات احتمالی است.

لیاقت در ادامه به حادثه آتش‌سوزی اخیر در بازار قدیم قشم پرداخت و اظهار داشت: با اعزام 30 نیروی داوطلب از بندرعباس به قشم، این حادثه به‌موقع کنترل و اطفا شد. وی همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس، گفت: عدم رعایت موارد ایمنی در این معدن موجب جان‌باختن 49 نفر شد و رعایت مسائل ایمنی می‌توانست از این فاجعه جلوگیری کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی بندرعباس همچنین به کمبود نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: آخرین جذب نیروی ما مربوط به سال 1399 بوده و متاسفانه نیروهای بازنشسته جایگزین نشده‌اند. برای سال جاری 94 مجوز استخدامی صادر شده و امیدواریم به‌زودی نیروهای جدید را پس از آزمون جذب کنیم.

لیاقت به ضرورت به‌روزرسانی تجهیزات و همکاری صنایع استان برای تأمین نیازهای آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: صنایع می‌توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خود، با تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی به ماشین‌آلات روز، کمک کنند.

وی درباره تأثیر قطع برق در تابستان افزود: قطع برق موجب افزایش 4 برابری حوادث مربوط به آسانسورها شد و در همین راستا، مأموریت‌های آتش‌نشانی نیز به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی بندرعباس به دیگر پروژه‌های در دست اجرا نیز اشاره کرد و افزود: "در حال حاضر، چندین پروژه از جمله ایجاد ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و ساخت ایستگاه‌های جدید در محله 2 هزار و شهرک پیامبر اعظم در دست اجرا است.

لیاقت در پایان تصریح کرد: با توجه به گسترش شهر و افزایش جمعیت، نیازمند افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی هستیم. در حال حاضر 11 ایستگاه در بندرعباس فعال است، اما باید بافت فرسوده شهر را نیز در نظر بگیریم و تعداد ایستگاه‌ها را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز