خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان :

زنجیره ارزش اقتصادی باید شکل گیرد

زنجیره ارزش اقتصادی باید شکل گیرد
کد خبر : ۱۵۳۴۷۰۳

استاندار لرستان گفت: زنجیره ارزش اقتصادی باید شکل گیرد و محصول به دست مصرف‌کننده برسد .

به گزارش خبرنگار ایلنا ، ابوطالب شفقت روز پنجشنبه پنجم مهرماه در جشنواره انجیر پلدختر اظهار کرد: نعمت های الهی بسیاری در لرستان وجود دارد و این سرزمین ویژه و خاص بوده و ظرفیت های بیشماری نهفته است.

وی با اشاره به بازدید از باغات انجیر پلدختر و معمولان گفت: ساماندهی آب برای اراضی کشاورزی و باغداری ضروری است و در اولویت کوتاه مدت باید برطرف شود.

استاندار لرستان افزود: اگر سد تامین آب کشاورزی ایجاد شود سطح زیر کشت این منطقه یک و نیم برابر خواهد شد.

شفقت تصریح کرد: به پلدختر سفر کرده‌ام تا مشکلات کشاورزان و باغداران را از نزدیک ببینم و مشکلات را با همفکری برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زنجیره ارزش اقتصادی باید شکل گیرد گفت : باید این زنجیره تشکیل شود تا محصول به دست مصرف‌کننده برسد و برای اینکه محصول از مزرعه تا منزل نهایی شود اقدامات نظیر پرورش مروجین ضروری است.

استاندار لرستان اظهار داشت: بنابراین پرورش مروج تخصصی محصول کشاورزی و باغداری ضروری است و تولیدکنندگان محصولات باید توجیه شوند.

شفقت گفت: تحقیقات دانشگاهی باید به مزرعه سوق داده شود تا شاهد محصول با کیفیت تر باشیم همچنین برای بهره‌وری بالا محصولات نیازمند اقدامات علمی است و سردخانه باید ایجاد شود.

وی افزود: فرمانداران باید به نسبت وسعت شهر ، بازارچه روستایی، صنایع دستی و محصولات کشاورزی ایجاد کنند که نیازمند کمک سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل میراث فرهنگی می‌باشد.

در جشنواره انجیر پلدختر و معمولان با حضور استاندار لرستان، امام جمعه پلدختر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرمانداران پلدختر و معمولان و مدیرکل جهادکشاورزی استان از باغداران فعال و برتر این دو شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز