خبرگزاری کار ایران

دادستان سابق مرکز قزوین:

۲۸ هزار سرمایه گذار را علیه دادستان تحریک کردند

۲۸ هزار سرمایه گذار را علیه دادستان تحریک کردند
کد خبر : ۱۵۳۴۳۱۳

دادستان سابق قزوین گفت: ۲۸ هزار سرمایه گذار را علیه دادستان تحریک کردند و برخی فحش و ناسزا گفتند، اما صبوری کردم و تهدید شدیم و در زمان اغتشاشات هم خودم و همسرم را تهدید به قتل کردند اما از تهدید نترسیدم زیرا از شهدا یاد گرفته‌ام در مقابل ناملایمات و تهدیدها باید ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور حجت الاسلام موحدی آزاد دادستان کل کشور، منصوری معاون نظارت دادستانی، حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، عباسپور رئیس مجمع نمایندگان استان، مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان، سردار ابراهیمی فرمانده انتظامی، مدیران دستگاههای اجرایی استان و قضات و کارکنان دادگستری ضمن تقدیر از خدمات حسین رجبی دادستان سابق، علی اصغر عسگری بعنوان دادستان جدید قزوین معرفی شد.

در این مراسم که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد حسین رجبی دادستان سابق اظهارداشت: قزوین با تقدیم سه هزار شهید در صیانت از ارزشها جایگاه ویژه ای دارد و در گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد همه ایثارگران، رزمندگان و شهدا را زنده نگه می داریم و عزت کشور را مدیون آنها می دانیم.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ به عنوان دادستان مرکز حضور یافتم و یک برنامه با ۵۷ عنوان را معیار قرار دادیم تا به هدف برسیم و در این راستا کاهش جمعیت کیفری در اولویت قرار گرفت و در شرایطی که دادستانی را با ۱۸۰۰ فقره عملکرد منفی تحویل گرفتیم و ۲۰۰ شعبه نامتعارف داشتیم که با اقدامات انجام شده بویژه در حوزه اشتغال زندانیان داخل و خارج زندان و خانواده آنها و معتادان کارهای خوبی شد و برای ۵۷۰ نفر از ۲۲ کمپ اشتغال ایجاد شد و در ۱۲ کمپ کارگاه اشتغال راه اندازی کردیم.

دادستان سابق قزوین افزود: وقتی با اغتشاشات سال ۱۴۰۱ مواجه شدیم، تمرکز را با عقلانیت بر جمع کردن موضوع گذاشتیم و ضمن سرکشی از بازداشتگاه‌ها تعداد ۷۵۰ پرونده کیفری تشکیل شد و برخی مشمول عفو رهبری شدند و فضا مدیرت شد.

رجبی اضافه کرد: در سال گذشته برنامه اصلی ما کاهش پرونده‌های مسن بود و توانستیم تعداد پرونده ها را ۱۹۰۰ فقره به ۲۶۰ پرونده کاهش دهیم که در این راستا  ۷۸ درصد پرونده های مسن کاهش یافته و امروز دیگر پرونده مسن بالای سه سال نداریم.

وی در خصوص پرونده شرکت خودرویی طراوت نوین غفاری گفت: زمانی که در تاکستان دادستان بودم ۸ هزار پرونده اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی برای این شرکت تشکیل شد و مجموعه ای که ۱۰ سال فعالیت کرده بود و سالی یک میلیون تومان مالیات می داد با بررسی های دقیق توانستیم این مالیات را به ۱۰ میلیارد تومان برسانیم اما چون برخی مدیران هم در این شرکت سرمایه گذاری کرده بودند شاهد هجمه‌های سنگین علیه دادستانی بودیم.

رجبی اظهارداشت: چون اخلاق مدار بودم، افشاگری نکردم اما ۲۸ هزار سرمایه گذار را علیه دادستان تحریک کردند و برخی فحش و ناسزا گفتند، اما صبوری کردم و تهدید شدیم و در زمان اغتشاشات هم خودم و همسرم را تهدید به قتل کردند اما از تهدید نترسیدم زیرا از شهدا یاد گرفته‌ام در مقابل ناملایمات و تهدیدها باید ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: در پرونده خودرویی طراوت نوین مورد هجمه زیادی قرار گرفتم اما در مدت یک سال و ۸ روز با همه مشکلات و عدم همکاری ها این پرونده را به نتیجه رساندیم و ۸ هزار میلیارد اصل پول را به دادگاه انقلاب ارجاع دادیم و امروز پرونده به نتیجه رسیده و در دادگاه انقلاب در دست بررسی است.

رجبی یادآورشد: در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات شاخصی شد هرچند مقرراتی بود که مانع می شد مثلا وقتی یک مدیر کارخانه خطا می کند نباید واحدش تعطیل شود و تعدیل صورت گیرد و صدها نفر بیکار شوند لذا از صنعتگران حمایت کردیم تا مشکلات بیشتر نشود.

دادستان سابق قزوین از مردم قزوین به دلیل برخی کارهای انجام نشده عذرخواهی کرد.

در ادامه علی اصغر عسگری به عنوان دادستان جدید قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز