خبرگزاری کار ایران

تهیه نوشت افزار جایگزین حبس در پارسیان شد

تهیه نوشت افزار جایگزین حبس در پارسیان شد
کد خبر : ۱۵۳۴۱۲۰

قاضی جوان دادگستری شهرستان پارسیان حکم جالبی برای متهمین به نفع دانش آموزان شهرستان پارسیان جایگزین حبس با رویکرد خدمات عام المنفعه صادر کرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حسین عباسی، در راستای اهمیت به خدمات آموزشی و تحصیلی دانش آموزان صدور احکام جایگزین حبس متهمین به تامین نوشت افزار جهت استفاده دانش آموزان کم بضاعت وتهیه اقلام سرمایشی جهت استفاده در مدارس فاقد وسایل سرمایشی خبر داد.

رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان افزود: تعداد ۲۴ پک لوازم تحریر،۶ دستگاه کولر گازی و یک دستگاه آب سردکن جایگزین حبس متهمین شده است.

وی با اشاره به اینکه مجازات حبس برای متهمان و مجرمان به ویژه آنهایی که آزادی شان مُخل نظم، امنیت و آرامش دیگر افراد جامعه نیست مناسب نمی باشد گفت: دستگاه قضایی از صدور مجازات های جایگزین حبس به عنوان راهی میانبر جهت اصلاح محکومان و مجرمان و بازگشت آنها به جامعه استفاده می نماید . 

این مقام قضایی افزود :با توجه به اظهار ندامت، پیش بینی اصلاح در آینده در راستای افزایش احساس نوع دوستی که خود یک نوع آموزش اخلاقی جهت ارتقاء و ترویج روش صحیح زندگی در اجتماع می باشد، رسیدگی به موضوع اتهامی ،ملزم به خدمات عام المنفعه شده اند.

لازم به ذکر است، احکام متفاوت قاضیان برای محکومان از جنس خدمات عمومی و خیرخواهانه رایگان از شیوه‌های جدیدی است که شماری از قاضیان توجه ویژه‌ای به آن دارند و می‌تواند دستاوردهای مهمی ازجمله بازپروری متهمان را به همراه داشته باشد.

حسین عباسی در پایان اظهار کرد: در کنار برخورد‌های قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرایم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز