خبرگزاری کار ایران

ایلنا از گلستان گزارش می دهد؛

ایجاد راه مناسب روستایی در گلستان یک ضرورت است

ایجاد راه مناسب روستایی در گلستان یک ضرورت است
کد خبر : ۱۵۳۲۸۷۰

۲۰۰ کیلومتر راه مناسب روستایی در استان باید ایجاد شود

حدود نیمی از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند و بسیاری از مردم روستاها گلایه مند هستند که راه مناسبی برای رفت و آمد ندارند و مردم روستاها از مسئولین می خواهند جاده هایی که به روستا ختم می شوند را باسازی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، حدود نیمی از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می کنند و بسیاری از این روستاهای استان گردشگری هستند که در ایام عید نوروز و تابستان مسافر پذیرش می کنند. برخی از روستاهای استان مشکلاتی مانند عدم دسترسی راه مناسب دارند.

نداشتن جاده مناسب منتهی به روستاها مشکلات زیادی برای مردم بومی و مسافران ایجاد کرده است. بخاطر نداشتن جاده های مناسب روستایی هر از گاهی شاهد تصادف های منجر به فوت در استان هستیم‌.

کشاورزان در استان سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند و در این شرایط داشتن راه روستایی مناسب برای مردم بومی و کشاورزان اهمیت زیادی دارد.

اگر مردم روستاها دغدغه راه دسترسی مناسب را نداشته باشند، با خیال راحت در روستا زندگی می‌کنند و همین امر مانع از مهاجرت بی رویه به شهر خواهد شد.با ایجاد راه مناسب روستایی می‌توانیم در استان شاهد صنعتی سازی روستاها، افزایش رفاه عمومی، کاهش فقر اجتماعی و فرهنگی باشیم.

خدمات زیربنایی مانند راه‌های ارتباطی از مهمترین عوامل توسعه‌ای جوامع مختلف محسوب می‌شود. با توسعه راه‌های روستایی موجب دستیابی آسان روستائیان به شهر و فروش محصولاتشان و پایین آمدن نرخ مهاجرت می شود.

یک شهروند گلستانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: بنده در یکی از روستاهای غرب گلستان زندگی می کنم و اغلب جاده های روستاهایی در این مناطق استاندارد نیست. در سال های اخیر مسئولین امر اقدماتی برای رفاه ما مردم انجام دادند ولی اصلا کافی نبود.

احمد یاری ادامه داد: در بعضی از جاده های روستایی تعداد تصادف ها به خصوص شب ها زباد است و روشنایی کافی در این جاده و مخصوصا جاده قدیم کردکوی به گرگان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نماینده گان مجلس شورای اسلامی به وعده های انتخاباتی خود در زمان انتخابات عمل کنند‌ و رفاه را برای مردم روستاها به وجود بیاورند. بازسازی جاده های روستایی در اولویت آنها باشد.

وی خاطرنشان کرد: هراز گاهی مخصوصا شب تصادف های بسیار وحشتناکی در این جاده ها رخ می‌دهد که می‌خواهیم جاده های روستایی هر چه سریعتر سرو سامان یابند.

رئیس اداره ساخت و نظارت بر راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به ساخت 30 کیلومتر راه روستایی با 100 میلیارد تومان اعتبار طی 6 ماهه اول سال جاری، اظهار داشت: راه روستایی چارقلی به گمیشان در گمیشان، درازنو به رادکان در کردکوی، قوشه چشمه در گالیکش، بزاق آباد و دیگچه یسرگچن در گنبد، عرب لاله گون و آق توغه در مراوه تپه از جمله راه های روستایی ساخته شده در این مدت هستند.

سعید زنگانه گفت: برای ساخت این راه ها حدود 36 کیلومتر زیرسازی و 49 آبرو نیز انجام شده است.

زنگانه با بیان اینکه در استان 936 روستای بالای 20 خانوار وجو دارد، افزود: 910 روستا از راه مناسب آسفالته بهره مند هستند.ساخت 200 کیلومتر دیگر راه نیاز است تا تمام این روستاها از یک راه مناسب و آسفالته بهره مند شوند.

زنگانه، برنامه ریزی امسال را برای ساخت  راه های روستایی 60 کیلومتر بیان کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات امیدواریم که بتوانیم این میزان را محقق سازیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز