خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

گلستان ۱۴ کارخانه فرآوری محصول زیتون دارد

گلستان ۱۴ کارخانه فرآوری محصول زیتون دارد
کد خبر : ۱۵۳۲۴۴۹

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: استان گلستان شرایط اقلیم مناسب و زمین‌های مستعد برای تولید زیتون دارد و از قطب‌های مهم تولید زیتون کشور به شمار می‌رود.

نویدرضا فرهانی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در حال حاضر در گلستان ۱۴ کارخانه دومنظوره فرآوری زیتون با ظرفیت اسمی بیش از ۱۵ هزار تن فعالیت می‌کنند و استان از قطب‌های مهم تولید زیتون کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: گلستان پنج هزار و ۳۰۰ هکتار باغ زیتون دارد و با آب هوای مناسب ظرفیت ایجاد ۶۰ هزار هکتار باغ زیتون در این استان وجود دارد۔ عمده باغ‌های زیتون استان در نواحی شرقی و شمالی استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: برداشت زیتون در استان آغاز شده است و تا آذر ادامه دارد و ارقام زیتون گلستان کرونایکی، میشن، مانزا، بلیدی، آریسونا، آرییکن، مانزالیا و ملکشاهی است. کاشت درخت زیتون در گلستان توجیه اقتصادی بالایی دارد.

فرهانی بیان کرد: در گلستان ۱۰ نهالستان زیتون داریم که این نهالستان ها سالانه بیش از ۲ میلیون اصله نهال زیتون تولید می کند. باغداران حتما به توصیه های فنی کارشناسان جهادکشاورزی عمل کنند که باعث افزایش تولید و ارتقاء محصول خواهد شد.

وی گفت: زیتون تولیدی کشاورزان گلستان به صورت توافقی به کارخانه های فرآوری استان فروخته می شود و پیش بینی می شود برای حدود ۵ هزار نفر ایجاد اشتغال کند. تبدیل استان گلستان به قطب تولید زیتون کشور نیازمند حمایت ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت درخت زیتون در برابر تنش‌های آبی بالا است و در حال حاضر استان با خشک سالی دست و پنجه نرم می‌کند وجهاد کشاورزی از کشاورزانی که باغ زیتون ایجاد کنند حمایت می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز