خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قزوین:

حضور یک فتنه‌گر هم در بدنه مدیریتی کشور و استان قزوین زیاد است

حضور یک فتنه‌گر هم در بدنه مدیریتی کشور و استان قزوین زیاد است
کد خبر : ۱۵۳۲۰۵۸

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: اگر خدای ناخواسته در بدنه مدیریتی یک کشور و استان قزوین یا در میان یک خانواده یک عضو فتنه‌گر باشد و امثال فتنه‌های 88 را دیده و تماشا کرده باشد، یا پشتیبان فتنه‌گران بوده باشد، طبق فرمایش امام صادق (ع) این یک نفر هم زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: ما برای رسیدن به تقوا باید شاگرد قرآن باشیم، زیرا قرآن ما را به تقوا نزدیک می کند، برای رسیدن به تقوا باید رسول اعظم (ص) و ائمه (ع) اسوه و الگوی ما باشند، چرا که در هر کلامشان دست ما را برای تعالی و کمال می گیرند و ما را پله پله تا خدا بالا می برند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به تقوا باید از عقل استفاده کنیم، عقل ما را به مکتب دین، قرآن، اهل بیت (ع) و انبیای عظام رهنمون می کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در آستانه میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) قرار داریم، ان‌شاءالله این ایام بر همه امت اسلام و جهانیان مبارک باشد و همه ما بتوانیم از برکات وجودی این گنج های بزرگ عالم هستی بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: تبریک میلاد امامان یعنی خدایا ما محتاج برکات وجودی ائمه (ع) و انبیاء هستیم، برکات وجود ائمه (ع) و انبیاء شامل کلماتشان، اخلاقشان و راهنمایی‌هایشان است، برکات قرآن نیز آیات قرآن هستند، وقتی تبریک می گوییم یعنی ما به این برکات نیاز داریم و بدون این برکات نمی توانیم زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این برکات ذکر هستند، خدای متعال در آیه 28 سوره رعد می فرماید «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، یعنی (آگاه باش که با یاد خدا دل‌ها آرامش مى‌ یابد).

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در این آیه فرموده هر کس با ذکر، یاد، مکتب و مرام من زندگی نکند، در آشوب، استرس، یأس و ناامیدی روزگارش را می گذراند، روی خوشی را نمی بیند، از زندگی لذت معنوی نمی برد و معنای حقیقی زندگی انسانی را نمی فهمد، اعراض از ذکر و دور بودن از نام و یاد خدا، دور بودن از قرآن و رسول خدا (ص) و ائمه (ع) به معنای دور بودن از کلام و رهنمودهای آنان است.

وی یادآور شد: روز میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) روز اخلاق و مهرورزی نامگذاری شده است، یعنی ما باید خودمان را رصد کنیم و ببینیم چقدر به همسرمان مهر می ورزیم و محبت نشان می دهیم؟ چقدر نسبت به پدر و مادرمان و بزرگترها مهر و محبت داریم؟ بزرگترها هم راجع به جوان‌ترها بیندیشند و ببینند آیا نسبت به آن ها مهر و عطوفت دارند؟ روز مهرورزی یعنی نگاه کنیم ببینیم چقدر مهر و محبت در وجودمان است و نسبت به دیگران چقدر این مهر و محبت را اعمال می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: قرآن کریم در آیه 4 سوره قلم راجع به اخلاق رسول الله (ص) فرموده «وَإِنَّکَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِیم»، یعنی (و یقیناً تو بر بلندای سجایای اخلاقی عظیمی قرار داری)، خدای متعال در این آیه خطاب به پیامبر (ص) فرموده تو چقدر در اخلاق در مرتبه بزرگی قرار داری و چقدر گذشت و فداکاری تو باعظمت است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند چهار چیز است که کم آن هم زیاد محسوب می شود، نخست اینکه آتش هر چقدر هم کوچک باشد زیاد محسوب می شود، برای مثال یک چوب کبریت کوچک می تواند یک جنگل را به آتش بکشد، یکی از بدترین آتش ها همان آتش فتنه است، اگر خدای ناخواسته در بدنه مدیریتی یک کشور و استان یا در میان یک خانواده یک عضو فتنه‌گر باشد و امثال فتنه‌های 88 را دیده و تماشا کرده باشد، یا پشتیبان فتنه‌گران بوده باشد، طبق فرمایش امام صادق (ع) این یک نفر هم زیاد است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حال اگر ما صدها مدیر خوب و لایق داشته باشیم و بیاییم بگوییم یک نفر هم فتنه‌گر باشد اشکالی ندارد، خیر این طور نیست، این یک فتنه‌گر هم زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: امام (ع) در ادامه فرمودند دوم اینکه خواب حتی اگر کم باشد هم زیاد است، حضرت در حدیث دیگری فرمودند مردم در خوابند، وقتی مردند بیدار می شوند، البته آن هایی که مؤمن هستند چه بسا در همین دنیا به برکت رهنمودهای ایمانی و دینی این بیداری را به دست بیاورند، اما آن هایی که ناس هستند و به خودشان زحمت نمی دهند دین را بفهمند، به دین عمل کنند و دنبال درک دین نرفته اند، این ها خوابند و تا سرشان به سنگ لحد نخورد بیدار نمی شوند.

حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: فرشته ای به نام منبه وجود دارد، این فرشته در قبر می آید و کسی که مرده است را بیدار می کند و به او می گوید شروع به نوشتن اعمالت کن، مرده می گوید من اعمالم را کجا بنویسم؟ این فرشته می گوید روی کفنت بنویس این مرده می گوید با چه چیزی اعمالم را بنویسم؟ فرشته می گوید با انگشت دستت بنویس، مرده می گوید مرکب و جوهرش را از کجا بیاورم؟ فرشته می گوید از آب دهانت استفاده کن.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این منبه به معنای کسی است که مرده را بیدار می کند، این مرده در عالم مکاشفه برای سلمان (ره) نقل می کند و می گوید من اعمالم را نوشتم، در آخر این فرشته اعمالم را به گردنم انداخت، وقتی به گردنم انداخت من احساس کردم سنگینی کوه های همه زمین بر روی گردن من است.

وی یادآور شد: ممکن است ما آدم ها نیز به گونه ای زندگی کنیم که در غفلت و خواب باشیم، اما وقتی سرمان به سنگ لحد خورد بیدار می شویم، در حالی که انسان های آگاه در همین دنیا بیدار خواهند شد، فرستادگان خدا، انبیای الهی و ائمه (ع) آمدند که ما قبل از مردن بیدار شویم، چرا که بعد از مردن همه را بیدار می کنند، بنابراین هنر ما این است که بیداری قبل از مرگ داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام صادق (ع) در ادامه فرمود سومین چیز این است که بیماری اگر کم باشد هم زیاد است، ان‌شاءالله خدای متعال همه بیماران را به برکت وجود نازنین رسول اعظم (ص) شفای عاجل عنایت کند.

وی بیان کرد: در آغاز هفته دفاع مقدس هستیم، این ایام روز سرباز هم نامگذاری شده است، سالمندان ما هم دوران سربازی را گذرانده اند، جوانان ما هم که اکنون در حال انجام وظیفه سربازی هستند افتخار ملت ما هستند و امنیت مردم ما به این عزیزان بستگی دارد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: سالروز شکسته شدن حصر آبادان در عملیات خدایی و معنوی ثامن الائمه (ع) را داریم، شیرینی این خاطره را هرگز فراموش نخواهیم کرد، در این عملیات محاصره بعثی ها شکسته شد و آغازی برای شکست های دیگر رژیم بعثی صدام شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در روزهای اخیر دیدیم صهیونیست ها پیجرهایی را در لبنان منفجر کردند، مطابق فرمایش سیدحسن نصرالله، صهیونیست ها تصمیم گرفته بودند با استفاده از این پیجرها 5 هزار نفر را به قتل برسانند، یعنی این طور زمینه سازی کرده بودند که آن هایی که مستقیم این دستگاه ها در اختیارشان است کشته شوند، کسانی هم که در کنار این ها هستند آسیب ببینند، صهیونیست ها چنین تصمیمی داشتند، اما خدا خواست که این تلفات به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: چرا صهیونیست ها دست به این کار زدند؟ باید گفت دشمن ما به جنون رسیده و کارش دارد به دیوانگی منتهی می شود، از دیوانه انتظاری غیر از این نیست، این دیوانه ها حتی جنازه های عزیزان رزمنده و بی گناه را در سرزمین های اشغالی از پشت بام به پایین پرتاب می کند.

حجت الاسلام عابدینی یادآور شد: این دشمن دیوانه مستأصل شده، هیچ راهی ندارد و سرش را به هر دیواری می کوبند، حال به سراغ قرآن برویم و بگوییم خدایا تو راه حلی برای ما در مقابله با این دشمن دیوانه داری؟ خدای متعال در آیه 39 سوره انفال می فرماید «وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ»، یعنی (و ای مؤمنان با کافران بجنگید تا دیگر فتنه و فسادی نماند)، فتنه ای بدتر، آلوده‌تر، خطرناک‌تر و بی‌رحم‌تر از فتنه صهیونیست وجود ندارد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: قرآن کریم حل این فتنه را فقط در این می داند که این ها باید کشته شوند، ممکن است ما بگوییم ما کاری می کنیم این ها بساطشان را جمع کنند و از سرزمین های اشغالی به جای دیگری بروند، اما باید بدانیم که این اشغالگران که پلیدترین موجودات روی کره زمین هستند، هر کجای دیگری هم بروند در آنجا هم فتنه به پا خواهند کرد.

وی افزود: بنابراین آرزوی ما فقط رفتن این ها از سرزمین های اشغالی نیست، آرزو و وظیفه ما کشتن این هاست، این ها باید در سرزمین های اشغالی کشته شوند و همان جا دفن شوند، وگرنه فتنه هر کجا برود، با خودش فتنه را هم می برد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در حال برگزاری است که روز آخر آن یعنی شنبه، مهمانان ما به محضر رهبر حکیم انقلاب اسلامی مشرف می شوند و این قدم بسیار ارزشمندی برای تحقق «واعتصموا بحبل الله جمیعا» است، چرا که آرمان های الهی بدون وحدت همه مسلمانان محقق نخواهد شد و ایران اسلامی قدم های ارزشمندی را برای ایجاد این وحدت برداشته است.

حجت الاسلام عابدینی بیان کرد: یکی از این اقدامات همین کنفرانس سالانه بین المللی وحدت اسلامی است که شاهد آن هستیم، امیدواریم خدای متعال به برکت اسلام و به امامت علی (ع) و اولاد علی (ع) محبت، انسجام و دوستی را بین همه فرقه ها و مذاهب برای همه مسلمانان جهان فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: 16 ربیع الاول نخستین نماز جمعه توسط رسول اکرم (ص) در مسجد قبا برپا شد، همان مسجدی که بنای آن بر تقوای الهی است، منافقین که ضد تقوا هستند، همین که وحدت مسلمانان را دیدند فورا مسجد دیگری ساختند و بساط دیگری پهن کردند، نام آن مسجد هم مسجد ضرار گذاشته شد و به دست پیامبر (ص) به آتش کشیده شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز