خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

فرسودگی ناوگان سازمان اورژانس یزد/انجام روزانه ۲۵۰ ماموریت با ناوگان فرسوده اورژانس

فرسودگی ناوگان سازمان اورژانس یزد/انجام روزانه ۲۵۰ ماموریت با ناوگان فرسوده اورژانس
کد خبر : ۱۵۲۹۳۴۰

رئیس سازمان اورژانس یزد با اشاره به فرسودگی ناوگان این سازمان در استان اظهار داشت: ۴۹ آمبولانس فرسوده در استان یزد داریم که به دلیل عدم خرید و واردات آمبولانس، هزینه بسیاربالایی برای تعمیرات متحمل می شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، سیدمحمدجواد میرجلیلی در نشست خبری گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان اورژانس به تشریح خدمات این سازمان پرداخت و با اشاره به حس اطمینان و آرامش در مردم با رسیدن تکنسین های اورژانس اظهار داشت: روزانه ۲۵۰ ماموریت را انجام می دهیم و خدماتی که ارائه می شود رضایت نسبی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه روزانه ۸۰۰ تماس با سازمان اورژانس یزد برقرار می شود اضافه کرد: ۶۹ پایگاه فعال داریم که ۴۰ پایگاه جاده ای و ۲۰ پایگاه شهری به مردم خدمت رسانی می کنند.

میرجلیلی با بیان اینکه سه پایگاه اورژانس به بخش خصوصی واگذار شده عنوان کرد: ۳۳ درصد از خدمات این سازمان از سوی بخش خصوصی ارائه می شود ضمن اینکه پایگاه هایی نیز با همت بخش خصوصی راه اندازی کردیم تا ارائه خدمات را توسعه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیمی از ناوگان ما فرسوده است و یکی از چالش های اصلی سازمان اورژانس در استان نیز این موضوع است افزود: همین مسئله به همراه هزینه بالای تعمیرات آمبولانس ها ارائه خدمات را با سختی همراه می کند.

رئیس سازمان اورژانس تعداد آمبولانس های سازمان اورژانس در استان یزد را ۹۸ دستگاه برشمرد و تصریح کرد: تعداد ۶۸ دستگاه آمبولانس در سطح پایگاه ها فعال است و ۳۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخشی از تماس های با سازمان اورژانس منجر به خدمات می شود و بخشی نیز برای مشاوره و یا تماس تکراری است اظهار داشت: ۸ هزار و ۱۴۴ مورد تماس مزاحم با این سازمان انجام شده که از فحاشی گرفته تا آدرس اشتباه و ماموریت کاذب بوده است.

وی با بیان اینکه در ۷۰ درصد از ماموریت ها بیمار به مراکز درمانی انتقال می یابد عنوان کرد: مابقی ماموریت ها به صورت سرپایی و یا رضایت بیمار و حتی فوت در محل بوده که بدون انتقال بیمار خاتمه یافته است.

رئیس اورژانس یزد میزان ماموریت های ترافیکی منجر به جرح این سازمان را ۳۰ درصد ذکر کرد و گفت: ۸۹ مورد ماموریت با بالگرد انجام شده است که انتقال از بیمارستان های شهرستان به یزد نیز در این زمینه بوده است.

وی افزود: متوسط زمان ماموریت های این سازمان در جاده ها ۱۲ دقیقه و ماموریت های شهری بین ۸ تا ۹ دقیقه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز