خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مطرح کرد:

توجه به شهرک‌های صنعتی کم‌برخوردار در اولویت است

توجه به شهرک‌های صنعتی کم‌برخوردار در اولویت است
کد خبر : ۱۵۲۷۹۳۳

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اهداف مهم این شرکت را فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و صنعت در مناطق کم برخوردار در سایه توجه به شهرک‌های صنعتی این نواحی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سیدمسعود عظیمی امروز، ۲۰ شهریورماه در دیدار با فرمانداران شهرستان‌های فیروزآباد و قیر و کارزین با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت جذب سرمایه‌گذار، استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار محسوب می‌شوند، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس توجه به شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های استان به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار است تا زیرساخت تولید و صنعت در این مناطق فراهم شود.

وی با تصریح اینکه برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی همکاری فرمانداران شهرستان‌ها به‌عنوان روسای کمیته برنامه‌ریزی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، افزود: اختصاص اعتبارات عمرانی شهرستان در کنار اعتبارات جاری شرکت شهرک‌های صنعتی می‌تواند وضعیت زیرساختی شهرک‌های صنعتی برای استقرار صنایع و جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری را بهبود بخشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در این شهرستان‌ها گفت: در شهرستان فیروزآباد شهرک‌های صنعتی روزبدان، میمند و ناحیه صنعتی جایدشت ایجاد شده است که واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی روزبدان فیروزآباد و میمند در حال انجام است و راه‌اندازی ناحیه صنعتی جایدشت در فیروزآباد نیز متناسب با جذب سرمایه‌گذار در دستور قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به درآستانه تکمیل بودن ظرفیت واگذاری در شهرک صنعتی روزبدان افزود: تاکنون ۱۴۴ قرارداد سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی منعقد و در قالب این قراردادها ۳۰ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است و ۳۸ واحد تولیدی و صنعتی باعث اشتغال ۴۰۰ نفر در مرحله تولید و بهره‌برداری و مابقی نیز در مرحله ساخت‌وساز قرار دارند.

عظیمی همچنین به واگذاری زمین در شهرک صنعتی میمند فیروزآباد اشاره کرد و گفت: در این شهرک صنعتی نیز تاکنون ۳۹ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد و در قالب این قراردادها ۱۳ هکتار زمین واگذار شده است. در شهرک صنعتی میمند نیز ۷ واحد تولیدی با اشتغال ۶۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرک صنعتی میمند را تکمیل ظرفیت برق این شهرک صنعتی اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تامین زیرساخت‌های  شهرک صنعتی هستند. در این زمینه لازم است خط اختصاصی برق به شهرک صنعتی اجرایی شود که باید با همکاری فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌ها به منظور تامین اعتبار و اجرای این طرح انجام شود .

عظیمی افزود: هم‌اکنون ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی میمند در آستانه بهره‌برداری قرار دارند که امیدواریم شرکت توزیع برق فارس با تامین برق این واحدها، این واحدهای تولیدی را در مسیر اشتغال و تولید جدید یاری رساند.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی قیر و کارزین با مساحت ۷۵ هکتار گنجایش استقرار ۲۶۰ واحد صنعتی با کاربری‌های مختلف در حوزه صنایع کوچک و متوسط با پیش‌بینی اشتغال افزون بر ۱۳۰۰ را در خود دارد، گفت: در این شهرک صنعتی  تاکنون ۶۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده است که از این تعداد ۱۶ واحد صنعتی با اشتغال ۱۸۰نفر بهره‌بردار شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز