خبرگزاری کار ایران

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب خبرداد؛

طی یک سال گذشته یک هزار و ۹۸۵ نفر دارابی تسهیلات مسکن گرفتند

طی یک سال گذشته یک هزار و ۹۸۵ نفر دارابی تسهیلات مسکن گرفتند
کد خبر : ۱۵۲۴۶۳۰

بیش از۵۰درصد منازل شهرستان داراب مقاوم اند

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب با تاکید بر شتاب توسعه در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر این شهرستان اعلام کرد: در یک سال گذشته یک هزار و ۹۸۵ نفر تسهیلات مسکن و ۵۰ درصد از روستاهای داراب بهسازی شدند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا حسن زاده با بیان اینکه عمران و آبادانی روستاها تنها با نگاه توسعه ای و با توزیع عادلانه اعتبارات و در سایه مشارکت های مردمی امکان پذیر است، عنوان کرد: با اقدامات ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در شهرستان داراب با ۱۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای سکنه، محرومیت از چهره روستاها زدوده شده است.

وی افزود: در سال های اخیر بواسطه تلاش های ماندگار در پویایی توسعه و عمران و آبادانی روستاهای شهرستان داراب شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها هستیم.

مدیر بنیاد مسکن داراب اعلام کرد: این شهرستان با جمعیتی افزون بر ۲۰۱ هزار نفر بر اساس سرشماری سال ۹۵ و  ۱۳۵ روستای بالای ۲۰خانوار دارای سکنه، دستاوردهای مهمی را در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی، اجرا و بازنگری طرح هادی، صدور سند مالکیت، ساخت مسکن شهری و روستایی برای محرومان و اقشار کم‌درآمد و همچنین طرح نهضت ملی مسکن به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آورده است.

حسن زاده یادآور شد: اگرچه توسعه در روستاها با منویات رهبر معظم انقلاب از سال های دور آغاز گردیده اما در سه سال گذشته با اجرای سیاست های ابلاغی، طرح هادی و بهسازی، مقاوم‌سازی مسکن، جدول‌گذاری معابر روستایی و صدور اسناد مالکیت، این توسعه شتاب بیشتری گرفته و در سایه حمایت‌های دولت، انقلاب عمرانی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان داراب به راه افتاده است.

یکهزار ۹۸۵ نفر دارابی تسهیلات مسکن گرفتند

وی اظهار کرد: شهرستان داراب در اجرای سیاست‌ها و اهداف بنیاد مسکن  یکی از شهرستان های پیشتاز استان است، بطوریکه طی یکسال گذشته از سوی بنیاد مسکن داراب به یکهزار ۹۸۵ نفر تسهیلات مقاوم سازی مسکن پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن داراب با توضیح اینکه در یکسال گذشته تسهیلات ارزان قیمت مقاوم سازی مسکن در قالب حوادث و تعمیری شهری و روستایی به مبلغ  ۳۵۰،۲۰۰ و ۳۰ میلیون تومانی به یکهزار و ۹۸۵ نفر در این شهرستان پرداخت شده، ابراز کرد:طی یکسال گذشته۹۷۰ فقره تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مقاوم سازی مسکن با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به بانک‌های داراب ابلاغ و به متقاضیان ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان داراب پرداخت شده است.

طی یک سال گذشته یک هزار و ۹۸۵ نفر دارابی تسهیلات مسکن گرفتند

بیش از۵۰درصد منازل شهرستان داراب مقاوم اند

حسن زاده بیان کرد: از ۳۵ هزار منازل روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر داراب، بیش از ۵۰ درصد آن مقاوم است.

وی اعلام کرد: مشمولان روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که تاکنون وام مسکن و خدمات دولتی دریافت نکرده‌اند و فرم ج آنها سبز می باشد، مشمول این طرح هستند.

حسن زاده، با اشاره به پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان داراب یادآور شد:در یکسال گذشته ۶۴۰ فقره تسهیلات۲۰۰ میلیون تومانی ارزان قیمت به متقاضیان طرح نوسازی و مقاوم سازی مسکن در داراب پرداخت شده است. 

به گفته وی ; ۱۰۴ فقره تسهیلات حوادث ۲۰۰میلیونی روستایی و شهری و همچنین ۱۰۱فقره تسهیلات ۳۰میلیونی حوادث تعمیری نیز در یکسال گذشته توسط بانک های عامل به واجدین شرایط در داراب پرداخت شده است.

صدور ۸۰۰جلد سند مالکیت در داراب

مدیر بنیاد مسکن داراب در ادامه از صدور ۸۰۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: در سه سال گذشته یکهزار و ۹۶۲ جلد سند مالکیت روستایی و ۵۴ سند مالکیت شهری در سطح شهرستان داراب با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان صادر شده است که نقش موثری در کاهش اختلافات ملکی دارد. 

معابر ۵۰ روستای داراب بهسازی شد

وی با اشاره به وجود ۱۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان داراب،بیان کرد: کلیه روستاهای بالای ۲۰خانوار دارای طرح هادی مصوب هستند.

حسن زاده با اعلام اینکه در یکسال گذشته بیش از ۵۰ روستای این شهرستان بهسازی شده اند، عنوان کرد:  ۴۰۰هزار متر مربع از معابر روستاهای شهرستان داراب از محل اعتبارات عمرانی در اختیار نماینده و با مشارکت دهیاری ها در واگذاری سهمیه قیر به بنیاد مسکن ، لبه گذاری، سنگ فرش،زیر سازی و آسفالت شده است.  

مدیر بنیاد مسکن داراب اظهار داشت: در حال حاضر در ۷۲ درصد روستاهای شهرستان داراب طرح بهسازی معابر انجام شده و تنها ۲۸ درصد از روستاها جا مانده است که با تامین اعتبار، زمینه بهسازی و آبادانی مناطق یاد شده انجام می شود.

طی یک سال گذشته یک هزار و ۹۸۵ نفر دارابی تسهیلات مسکن گرفتند

  ۲۹۰ هکتاری زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تملک شد

این مقام مسئول از صدور ۴۹۰ فقره پروانه ساختمانی برای احداث منازل مسکونی مقاوم در یکسال گذشته خبر داد و افزود: تمام تلاشمان بر این است تا کلیه خانوارهای روستایی و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر شهرستان داراب دارای منازل مقاوم باشند. 

حسن زاده، همچنین با تاکید بر اینکه همکاری منابع طبیعی در مسیر تملک زمین نهضت ملی مسکن روستایی مناسب بوده است، از تملک ۲۹۰هکتار زمین در روستاها در سال جاری خبر داد.

طی یک سال گذشته یک هزار و ۹۸۵ نفر دارابی تسهیلات مسکن گرفتند

یکهزار و ۲۰ واحد مسکن ملی داراب در مرحله اسکت بندی و نما کاری

وی گفت: تاکنون ۱۰۲۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری در شهرستان داراب در حال اجرا است که در مرحله نما و اسکلت می‌باشد.

 مدیر بنیاد مسکن داراب در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عمران روستایی نیز اظهار کرد: تا به امروز  بازنگری طرح هادی ۶۰ روستای داراب انجام شده که معادل ۴۵ درصد می‌باشد.

 حسن زاده در بخش دیگری از گفت و گوی خود از اتمام عملیات اسکلت بندی فاز اول نهضت ملی مسکن(۶۸۲ واحدی) و اجرای نمای این پروژه و همچنین  آغاز عملیات اجرای اسلکت بندی ۳۳۸ واحدی فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان داراب خبر داد.

واگذاری ۱۵۰قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن داراب

مدیر بنیاد مسکن داراب همچنین به صدور پروانه های ساختمانی و شروع عملیات آماده سازی پروژه ۴۴۰ واحدی جنت شهر داراب هم گریزی زد و اظهارداشت: در حوزه واگذاری زمین به جوانان نیز ۱۵۰ قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن شهرستان داراب واگذار شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز