خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردل:

آتش‌سوزی مراتع بلوط بلند مهار شد

آتش‌سوزی مراتع بلوط بلند مهار شد
کد خبر : ۱۵۲۳۸۶۳

فرماندار شهرستان اردل گفت: آتش‌سوزی مراتع بلوط بلند واقع در حد مرزی میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری با شهرستان دهدز خوزستان با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و جوامع محلی سحرگاه صبح روز جمعه نهم شهریورماه مهار شد.

به گزارش ایلنا، یعقوب شکوهی روز جمعه افزود: این آتش‌سوزی از ۲ بامداد روز پنجشنبه هشتم شهریور در ۲ قسمت منطقه بلوط بلند منتهی‌الیه بخش میانکوه شهرستان اردل بعد از سد کارون ۴ آغاز و بعد از ظهر همان روز به طور کامل مهار شد.

وی اظهار داشت: با وجود مهار آتش در منطقه بلوط بلند، دوباره پسماندها و خاکستر باقی‌مانده پنجشنبه شب شعله‌ور شد که آتش با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های اردل، دهدز و نیروهای مردمی سحرگاه امروز جمعه برای بار دوم مهار شد.

فرماندار شهرستان اردل گفت: با این وجود هنوز نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و جوامع محلی در منطقه بلوط بلند برای کنترل آتش در صورت شعله‌ور شدن حضور دارند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردل در این حادثه آتش‌سوزی ۷۰ هکتار از مراتع بلوط بلند در حد مرزی میانکوه این شهرستان با شهرستان دهدز خوزستان دچار حریق شده است.

شکوهی اظهار داشت: علت این آتش سوزی در دست بررسی است.

مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی، آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این حادثه آتش‌سوزی یک نفر از همیاران طبیعت در هنگام کمک به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی برای مهار آتش از صخره سقوط می‌کند که به بیمارستان لردگان و پس از آن به شهرکرد منتقل شد.

صادق علایی افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده حال عمومی مصدوم که دچار شکستگی شده بود خوب است.

به گزارش ایلنا، شهرستان اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

جنگل‌های بلوط بلند در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز