خبرگزاری کار ایران

بهره برداری 4 پروژه تشخیصی درمانی پیشرفته در بیمارستان نمازی

بهره برداری 4 پروژه تشخیصی درمانی پیشرفته در بیمارستان نمازی
کد خبر : ۱۵۲۳۵۹۴

چهار پروژه تشخیصی درمانی پیشرفته در بیمارستان نمازی شیراز، به چرخه ارائه خدمات درمانی افزوده شد.

به گزارش ایلنا، چهار دستگاه تجهیزات پزشکی شامل MRI، دستگاه شتاب دهنده خطی جدید، دستگاه آنژیوگرافی هیبرید و یک دستگاه آنژیوگرافی زمینی به بهره برداری رسید.

احمد حسین زاده رئیس بیمارستان نمازی در حاشیه برگزاری این آئین با بیان اینکه پروژه نصب دستگاه MRI جدید بیمارستان نمازی در فضایی به متراژ 122 متر مربع در بیمارستان نمازی انجام شده است، گفت: این دستگاه از سوی سازمان جهانی بهداشت اهدا و با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت بهداشت، با اعتبار 800 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

دستگاه شتاب دهنده خطی

دستگاه شتاب دهنده خطی بیمارستان نمازی، دیگر خدمت جدیدی بود که امروز در این مرکز آموزشی درمانی به بهره برداری رسید.

رئیس بیمارستان نمازی با معرفی بیشتر این دستگاه پیشرفته پزشکی گفت: دستگاه شتاب دهنده خطی جدید با قابلیت درمان سه بعدی پیشرفته، بالاترین اثر درمانی را بر بافت های سرطانی دارد و کمترین آسیب را به بافت سالم بیماران وارد می کند و امید است با بهره برداری از این دستگاه، شاهد بهبود فرآیندهای درمان بیماران مبتلا به سرطان در شیراز باشیم.

وی ادامه داد: این دستگاه با هزینه ای بالغ بر دو میلیون یورو و هزینه عمرانی 35 میلیارد ریال و با پیگیری و حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در فضایی با متراژ ٢٠٠ مترمربع، در این بیمارستان راه اندازی شده است.

راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی هیبرید در بیمارستان نمازی

در ادامه این آئین، دستگاه آنژیوگرافی هیبرید در بیمارستان نمازی در فضایی به متراژ 155 متر مربع، در طبقه دوم انتهای اتاق عمل بیمارستان نمازی به بهره برداری رسید.

برای ساخت این پروژه، بالغ بر 55 میلیارد ریال هزینه شده و تجهیز آن نیز از سوی سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است.

به کمک این دستگاه، قابلیت انجام اعمال جراحی همزمان با آنژیوگرافی ایجاد می شود که کمک شایان توجهی در افزایش کیفیت ارائه خدمت به بیماران فراهم شده است.

همچنین در ادامه، دستگاه آنژیوگرافی زمینی بیمارستان نمازی شیراز، به بهره برداری رسید. این دستگاه با صرف اعتباری معادل یک میلیون و 200 هزار یورو خریداری شده و  هزینه ساخت محل پروژه به متراژ 400 مترمربع نیز، معادل شش میلیارد تومان بوده است.

برنامه های بهره برداری از پروژه های سلامت محور در استان فارس در هفتمین روز از هفته دولت با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز،  نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت  دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مدیران برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز