خبرگزاری کار ایران

بازرس کل گیلان تاکید کرد؛

مهلت ۲ ماهه بازرسی گیلان به سازمان بنادر و دریانوردی

مهلت ۲ ماهه بازرسی گیلان به سازمان بنادر و دریانوردی
کد خبر : ۱۵۲۲۵۰۹

بازرس کل گیلان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ظرف مدت ۲ ماه لایروبی بندر آستارا را انجام دهد.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد آقایی ظهر دوشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی ظرف مدت ۲ ماه لایروبی بندر آستارا را انجام دهد، اظهار کرد: اگر بندر آستارا در مدت اعلام شده لایروبی نشود، مرجع قضائی با خاطیان برخورد قانونی می‌کند.

بازرس کل گیلان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان که بر اساس گزارش مردم آستارا مبنی بر تعطیلی بندر این شهرستان به همراه مدیران و مقامات قضائی صورت پذیرفت با بیان اینکه بندر آستارا ۸ ماه می‌باشد که تعطیل است و هیچ‌گونه فعالیت و حمل و نقل دریایی در آن صورت نمی‌گیرد، افزود: تعطیلی بندر آستارا سبب آسیب به تجارت و کاهش توسعه اقتصادی و کم رونق شدن این منطقه و استان شده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید تکلیف بر این شد که سازمان بنادر و دریانوردی ظرف مدت ۲ ماه بندر آستارا را لایروبی کند تا بخش خصوصی بتواند خدمات دریایی را انجام دهد، تصریح‌کرد: تساهل و تسامح در این خصوص از دست دادن بازار اقتصادی را به دنبال دارد.

بازرس کل گیلان در بازدید از رودخانه آستارا چای با بیان اینکه برداشت شن و ماسه انباشته شده در رودخانه آستارا چای با توافق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور استفاده در پروژه‌های ریلی و جاده‌ای صورت می‌گیرد و باید در این خصوص تحت نظارت مرجع قضائی، مدیران اجرایی و متولیان امر و حضور پیمانکار جلسه‌ای برگزار شود، گفت: در این رابطه باید حقوق مالکانه دولت پرداخت و در این امر تصمیم گیری شود.

وی اجرای صحیح قانون را در اولویت بازرسی استان گیلان به عنوان بالاترین مرجع نظارت بر دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: در گیلان هیچ پروژه‌ای نباید به خاطر مصالح تعطیل شود.

آقایی با تاکید بر اینکه آب منطقه‌ای تکلیف دارد در هر پروژه‌ای بر اساس قانون ظرفیت سنجی و نیازسنجی برای آن دستگاه را انجام دهد، افزود: در خصوص برداشت مصالح باید بحث‌های زیست محیطی و تنش اجتماعی با مدیریت صحیح و دقیق انجام شود و بهانه‌ای برای تعطیلی طرح‌ها داده نشود.

بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه تعطیلی پروژه‌ها خسارت جبران ناپذیری به بیت‌المال وارد می‌کند، گفت: نباید هیچ بهانه‌ای به افرادی که به دنبال سودآوری با بهره‌بردن از این فرصت هستند داده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز