خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در لرستان مطلوب نیست

روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در لرستان مطلوب نیست
کد خبر : ۱۵۲۰۰۳۷

استاندار لرستان گفت: روند اجرای طرح های بازآفرینی در استان مطلوب نیست و در این حوزه عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت روز سه‌شنبه سی ام مرداد در جلسه ستاد بازآفرینی شهری عنوان کرد: قرار بود مسوول ستاد بازآفرینی کشور به استان سفر کند که عدم تحقق این امر نشان می دهد پیگیری درستی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اقداماتی در مناطق حاشیه ای صورت گرفته اما نیاز به سرعت عمل بیشتری داریم چرا که سه سال از سیاست گذاری جهت شتاب دهی به احیای بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری گذشته و فعالیت عمده ای انجام نشده است.

استاندار لرستان با تاکید بر ارائه برنامه شفاف، مشخص و زمان بندی شده ستاد بازآفرینی شهری در استان گفت: باید منابع بازآفرینی و نوسازی نقاط آسیب دیده شهری را تامین و تقسیم کار مشخصی را برنامه ریزی کرد.

شفقت افزود: مسوولان استان باید مشخص کنند طرح های ابلاغی و تشویقی در چه بازه ای اجرا می شود بنابراین اولویت مهم در ستاد بازآفرینی شهری، برنامه دقیق و اطلاع رسانی شهرداری ها به مردم در خصوص این طرح است.

وی تصریح کرد: اشتغال در اماکن حاشیه ای وجود ندارد، آلودگی ها زیاد ِ فضاهای سبز، ورزشی، فرهنگی و مبلمان شهری وضعیت مناسبی ندارند و بازدیدهای صورت گرفته از برخی مناطق، حاکی از اجرای ضعیف طرح بازآفرینی شهری بود.

استاندار لرستان یادآور شد: بسته های تشویقی، برنامه ها و ضوابط مربوط به بازآفرینی هر شهر باید تا ۱۵ مهر تدوین، در کمیسیون مربوطه تصویب و ابلاغ و همزمان نیز اقدامات تبلیغی و تشویقی برای مردم صورت گیرد.

شفقت ادامه داد: اگر اراده کنیم طرح بازآفرینی تا پایان امسال در همه شهرهای استان اجرایی می شود که در این خصوص فرماندار و شهردار محور اصلی هستند و سهم وظایف شهرداری، دستگاه های مربوطه و راه و شهرسازی نیز باید تعیین شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز