خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری کرمان:

هفت مدیر و کارمند به اتهام اخذ رشوه و قاچاق سوخت بازداشت شدند

هفت مدیر و کارمند به اتهام اخذ رشوه و قاچاق سوخت بازداشت شدند
کد خبر : ۱۵۱۹۴۴۴

رئیس کل دادگستری کرمان از بازداشت هفت مدیر و کارمند دولتی به اتهام اخذ رشوه و قاچاق سوخت در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در این زمینه توضیح داد: اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر فساد تعدادی از مسئولان شرکت نفت، کارمندان و کارشناسان اداره صمت و جایگاه‌داران سوخت در بحث اخذ رشوه و قاچاق مواد سوختی دریافت شده بود که تحقیقات قضایی در ارتباط با این موضوع انجام شد.

وی افزود: در بازرسی از منازل ۲ نفر از متهمان این پرونده، بیش از ۷۰۰ سکه طلای تمام بهار، منزل یکی دیگر از متهمان ۴۰۰ سکه و در منزل متهم دیگرب ۳۰۰ سکه کشف شده است.

به گفته حمیدی، همچنین یک کیلو طلای آب شده، حدود ۵۰ ربع و نیم سکه از منازل متهمان پرونده کشف شد که این اموال از طریق رشوه به دست آمده بود.

وی بیان کرد: متهمان پرونده به جرایم انجام شده اقرار کرده‌اند.

حمیدی اظهار داشت: اعضای این باند در سه سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون لیتر گازوییل قاچاق و از کشور خارج کرده‌اند.

وی محدوده گزارش های دریافتی از این اقدامات را در حوزه شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و رودبارجنوب اعلام کرد.

حمیدی با بیان اینکه با ورود دستگاه قضایی به این مساله ابعاد جدیدی از این موضوع کشف شد، گفت: با انجام تحقیقات، پرونده‌ای در این ارتباط در دادگستری استان تشکیل شد که در حال رسیدگی است.

وی اظهار کرد: اینک هفت نفر از عوامل دولتی در اداره صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت شهرستان کهنوج، رودبار جنوب و جازموریان به اتهام اخذ رشوه در بحث قاچاق سوخت دستگیر شده و تحقیقات اولیه از آنان انجام شده است.

حمیدی با بیان اینکه متهمان این پرونده با اخذ رشوه قاچاق سوخت را تسهیل می‌کردند، افزود: این افراد اقدام به جعل فاکتور و ثبت مشخصات حدود ۶۰ دستگاه خودرو راه‌سازی که وجود خارجی نداشتند، کرده بودند و سهمیه سوخت آنها را دریافت و به افراد قاچاقچی سوخت می‌دادند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات اولیه و توسط بازپرس در دادستانی مرکز استان در حال رسیدگی است که به طور قطع پای افراد دیگری نیز به این پرونده باز خواهد شد.

حمیدی تاکید کرد: هر فردی از جمله مسئولان دولتی و غیر دولتی که در تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شود در این پرونده نقشی دارد مورد بازجویی قرار خواهد گرفت و اقدامات قانونی برای رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز