خبرگزاری کار ایران

قدم به قدم تا رسیدن به معشوق

قدم به قدم تا رسیدن به معشوق
کد خبر : ۱۵۱۸۴۴۱

اینجا حسین زبان مشترک تمام زائران است

اتوبوس متوقف می‌شود، صدای ترمز دستی را لابلای جمعیت می‌توانم بشنوم، زمین تمرچین قدمگاه زائران شده و از میهمانان آقا عطر آگین می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعت هشت و نیم صبح است و حدود ۸ ساعت مسیر و نشستن روی صندلی خشک اتوبوس مانع از چهره بشاش میهمانان ضیافت حسینی نشده، پیر و جوان، زن و مرد، کودک و خردسال و نوزاد و سالمند از اتوبوس پیاده و وارد مرز تمرچین می‌شوند.

کاروان در گوشه‌ای تجمع و منتظر دستور حرکت مدیر کاروان برای رفتن به پایانه هستند، توقفی کوتاه دارند و چون به جای خستگی ذوق زیارت را در چهره‌شان می‌بینم از این فرصت استفاده و برای دقایقی همکلام چند نفر از این عاشقان می‌شوم.

از کشور آذربایجان آمده‌اند، وقتی حس و حال یکی از بانوان این کاروان را می‌پرسم با لهجه آذری پاسخ می دهد: حسی که دارم قابل توصیف نیست، اینقدر زیبا و لذت بخش است که نمی‌توانم آنرا بیان کنم.

برای اولین بار است که راهی این سفر عشق شده و ادامه می‌دهد: وقتی میان این همه عاشق باشی خود را ارزشمند می‌دانی و به این حس و سعادتی که نصیبت شده افتخار می‌کنی.

زائر دیگری در حالی که کوله‌اش را به پشتش می‌اندازد، پاسخ می دهد: وقتی هدفت زیارت آقا امام حسین(ع) باشد حس خوبی را تجربه می‌کنی، حسی که قابل توصیف نیست، حسی که هدفش عاشقی برای آقا امام حسین(ع) است و این حس بسیار زیباست.

وی ادامه داد: در این راه محبت آقا را می‌بینی، خوشحالم که جزئی از بزرگترین اجتماع شیعیان جهان هستم و به عنوان زائر از طرف آقای امام حسین(ع) انتخاب شده‌ام.

جمعیت همچون موجی روان به سمت پایانه در حرکت است، جمعیتی که از کشورها و استان های همجوار آمده اند از‌ ترکیه،آذربایجان،گرجستان همه آمده‌اند، همه افرادی که محبت حسین(ع) در وجودشان رخنه کرده و موج می‌زند، اینجا حسین زبان مشترک تمامی زائران است زائران با نوای «لبیک یا حسین» پا به پایانه می گذارند.

قدم به قدم تا رسیدن به معشوق

دلم را به کاروان می‌سپارم و با آنها راهی بین‌الحرمین میکنم، کاروان که اعضا آن همگی شالی سبز به گردن دارند از من دور و من با چشمانی گریان آن‌ها را بدرقه می کنم.

اینجا به هر کجا نظر کنی عاشقی موج می‌زند، عشقی که از حسین(ع) سرچشمه گرفته و هیچ قلمی یارای نمایش آن نیست، اینجا زائران قدم به قدم به حسین نزدیکتر می شوند و من با حسرت در این اندیشه ام که باز جامانده از قافله عشق هستم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز