خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

داروی بیماران هموفیلی در قزوین به میزان کافی در دسترس است

داروی بیماران هموفیلی در قزوین به میزان کافی در دسترس است
کد خبر : ۱۵۱۵۹۹۵

کمبودهای مقطعی دارو ازطریق وزارت بهداشت پیگیری می‌شود

کارشناس بیماری‌های خاص علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر برخی داروهای مورد نیاز بیماران هموفیلی به میزان کافی در دسترس است و سایر داروها که کمبودهای مقطعی دارند، پیگیری تامین آن از سوی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

فاطمه نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به حمایت از بیماران هموفیلی گفت: تامین رایگان فاکتورهای انعقادی، دارو و خدمات درمانی مرتبط با بیماری در مراکز درمانی دولتی ازجمله بسته‌های حمایتی از این بیماران است.

کارشناس بیماری‌های خاص علوم پزشکی قزوین، آزمایشات، آزمایشات پیش از تولد، خدمات تصویربرداری، توان‎بخشی و ویزیت‎های تخصصی و فوق تخصصی را از دیگر حمایت‌های صورت گرفته از بیماران هموفیلی برشمرد.

وی ادامه داد: پشتیبانی‌ها از بیماران هموفیلی با حمایت سازمان‌های بیمه‌گر پایه در قالب صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در حال ارایه است.

اهمیت غربالگری در پیشگیری از ابتلا به هموفیلی

این مسئول با اشاره به اهمیت غربالگری‎ها و آزمایشات پیش از اقدام به بارداری اظهار کرد: یکی از روش‎های پیشگیری و تشخیصی در هموفیلی غربالگری قبل از تولد در خانواده‌های دارای سابقه اختلال است.

نادری ادامه داد: هزینه آزمایشات مرحله اول، دوم و سوم پیش از تولد در مادرانی که سابقه بیماری هموفیلی دارند و از طریق سیستم ارجاع به آزمایشگاه‎های ژنتیک معرفی شده باشند برعهده سازمان بیمه‎گر است.

تاثیرگذاری ازدواج‌های فامیلی در ابتلا به هموفیلی

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای بیماران بیان کرد: تمام بیماران ایرانی پوشش بیمه‌ای دارند و صرفا بیماران اتباع فاقد مجوز اقامت، از پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند؛ بیماران هموفیلی هم تحت پوشش بیمه بیماران خاص قرار دارند و در بیمارستان‌های دولتی از تخفیف‌های مددکاری و کمک‌های خیرین بهره‎مند می‌شوند.

کارشناس بیماری‌های خاص علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه ازدواج‌های فامیلی در حوزه هموفیلی تاثیرگذار است؛ خاطرنشان کرد: در خانواده‌هایی که سابقه بیماری هموفیلی وجود دارد ازدواج فامیلی ممکن است منجر به افزایش موالید هموفیلی شود، از این‎رو آزمایشات غربالگری و آزمایشات ژنتیک در این افراد کمک کننده خواهد بود.

وی درباره درصد درگیری مردان و زنان با هموفیلی اظهار کرد: بروز نوع شدید این بیماری در جنس مذکر بیشتر است و خانم‎ها عمدتا ناقل بیماری هستند؛ در مورد خانم‎ها هم ویزیت رایگان توسط متخصص زنان و زایمان در سنین باروری و آزمایشات تشخیصی حین بارداری انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز