خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

ذوب گردشگری در تابستان داغ فارس/ سطح اشغال هتل های استان 15 الی 20 درصد است

ذوب گردشگری در تابستان داغ فارس/ سطح اشغال هتل های استان 15 الی 20 درصد است
کد خبر : ۱۵۱۵۸۵۹

ﮔﺮﺩﺷﮕﺮی اگرچه ﺍﺯ ﭘﺮﺑﺎﺯﺩﻩﺗﺮﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎی ﺍﻗﺘﺼﺎﺩی ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ به شمار می رود اما در کشور ما این صنعت با چالش های زیادی مواجه است.

به گزارش ایلنا، ایران اگر چه پتاسیل بسیار بالایی در صنعت گردشگری به واسطه آثار تاریخی و طبیعت چهار فصل برخوردار است؛  اما به‌رغم وجود جاذبه‌های بسیار زیاد این صنعت در کشور ما تقریباً هیچ جایگاهی ندارد.

استان فارس هم از این قضیه مستثنا نیست و به واسطه هر رویداد، اتفاق، بلای طبیعی و ... گردشگری تحت تاثیر قرار می گیرد.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به وضعیت نامناسب اشغال هتل های استان می گوید: در شرایط فعلی سطح اشغال هتل های فارس حدود 15 الی 20 درصد است و عواملی مانند گرمای هوا و مسائل جاری کشور و ..... باعث شده تا گردشگری در استان کمرنگ شود.

سید حسن سیادتان در گفت و گو با ایلنا افزود: در حال حاضر گردشگر خارجی در استان وجود ندارد مگر در مواردی بعضی از افراد از کشورهای عراق و عمان که با هدف سلامت و پزشکی به شیراز سفر می کنند که تعداد آن ها هم اندک است.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس گفت: صنعت گردشگری توام با آرامش و برنامه ریزی است و اگر گردشگری بدون برنامه ریزی باشد نمی توان روی آن حساب باز کرد.

سیادتان تمام اقدامات و تصمیمات را بر خلاف شعار گردشگری می داند و تصریح کرد: گردشگری زمانی رونق پیدا می کند که شرایط آرامی داشته باشد و مردم بتوانند در این محیط حضور پیدا کنند؛ اگر این آرامش از بین رفت وضعیت گردشگری نیز دشوار می شود.

چالش هتلداران با مالیات های سنگین

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات بسیار سنگین و افزایش 200 الی 300 درصدی هزینه آب باعث شده تا هتلداران با مشکلات و چالش های متعددی مواجه شوند، عنوان کرد: هتل ها چه مسافر داشته باشند یا نه، باید تمام هزینه ها را به سازمان و ارگان هایی مانند اداره آب، برق و ... پرداخت کنند؛ نباید فراموش کرد که هتل ها نمی توانند در زمانی که مسافر ندارند چراغ های خود را خاموش کنند بلکه باید تمام امکاناتشان را برای مسافران آماده و فراهم کنند.

به اعتقاد رئیس جامعه هتلداران استان فارس رقم های نجومی برای هتل ها وضعیت فعالیت را برای این قشر دشوار کرده  است و برخی ادارات بی رحمانه هزینه ای را از هتل ها دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا تاثیر زیادی بر جذب گردشگر دارد، افزود: متاسفانه گرمای هوا درصد اشغال بسیاری از شهر هایی که توریستی هستند را کاهش داده است.

ذوب گردشگری در تابستان داغ فارس/ سطح اشغال هتل های استان 15 الی 20 درصد است

هر اتفاقی در کشور تاثیر مستقیم بر گردشگری دارد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس هم معتقد است که گردشگری یک صنعت بسیار ظریف است که اگر این ظرافت ها توسط بخش خصوصی یا دولتی رعایت نشود در آینده ای نه چندان دور با مشکل مواجه خواهد شد.

محود فخری در گفت و گو با ایلنا ادامه داد: تمام اتفاقاتی که در کشور رخ می دهد به صورت مستقیم بر گردشگری تاثیر می گذارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با اشاره به اینکه وزیر گردشگری باید حداقل یک دوره الی دو دوره 4 ساله در مسند وزارت گردشگری باشد تا بتواند اقدامات و سیاست ها را در جهت پیشبرد اهداف گردشگری پیش ببرد، عنوان کرد: آشنایی کامل با جاذبه های میراثی از نکاتی است که مدیران میراث فرهنگی و گردشگری باید داشته باشند.

فخری با اشاره به اینکه مدیر کل میراث فرهنگی استان چندماه بیش تر نیست که بر صندلی این اداره کل تکیه زده و احتمالا باید بعد از مدتی که بر کار مسلط می شود از این سمت خداحافظی کند، گفت: در دولت دوم آقای روحانی در مدت دو سال حدود 5 مدیر کل و سرپرست بر صندلی مدیریتی میراث فراهنگی استان تکیه زدند.

وی با بیان اینکه در این شرایط نمی توان انتظار موفقیت حوزه گردشگری را داشت، ادامه داد: بی شک این اتفاقات لطمه بزرگی به گردشگری استان وارد می کند.

ذوب گردشگری در تابستان داغ فارس/ سطح اشغال هتل های استان 15 الی 20 درصد است

باید موانع را از سر راه گردشگری برداشت

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با اشاره به اینکه اگر مسئولان خواستار رشد بخش خصوصی در صنعت گردشگری هستند باید موانع را از سر راه این حوزه بردارند، تصریح کرد: مدیر عامل راه آهن کشور بخشنامه ای را صادر کرده است که پیرو آن بلیط های قطار مراسم اربعین در فضای مجازی به فروش می رود و این موضوع موجب شده  تا آژانس های گردشگری با مشکل مواجه شوند.

فخری معتقد است برگزاری رویدادهایی چون اجرای کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید باعث شد تا گردشگران زیادی از استان و خارج از استان وارد شیراز شوند و ادامه داد: روزانه بیش از 7 الی 8 هزار نفر شرکت کننده برای حضور در این مراسم وارد شیراز شدند که تاثیر مستقیمی بر سطح اشغال هتل های استان داشت.

وی با بیان اینکه برگزاری این رویدادها در مکان ها و آثار باستانی های استان باعث می شود تا آژانس ها پکیج تور برای مسافران و بازدید کنندگان ببندند، گفت: قطعا این اتفاق بزرگی در رونق صنعت گردشگری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز