خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

ایجاد ۴هزار و ۴۰۰ طرح اشتغالزایی برای مددجویان

ایجاد  ۴هزار و ۴۰۰ طرح اشتغالزایی برای مددجویان
کد خبر : ۱۵۱۴۰۳۵

کمیته امداد زنجان رتبه اول در ایجاد طرح های اشتغالزایی در سطح کشور است

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اهمیت خروج افراد تحت پوشش از چرخه حمایتی کمیته امداد، خبر از ایجاد ۴هزار و ۴۰۰ شغل در سال گذشته با ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در کمیته امداد استان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، روح اله صالحی، امروز به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران، با اشاره به  اینکه نگاه کمیته امداد نگاه توانمندی افراد تحت پوشش و خانواده ها است، اظهار داشت:  ۴هزار و ۴۰۰ شغل برای افراد تحت پوشش ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان، با بیان اینکه برای اولین بار کمیته امداد زنجان رتبه ۱ کشوری برای تحقق اشتعالزایی داشته است، ادامه داد: کمیته امداد زنجان دارای رتبه ۵جذب اعتبارات در سطح کشور نیز بوده است.

وی، با اشاره به یک هزارو ۶۰۰ نفری خروج افراد تحت پوشش از چرخه حمایتی کمیته امداد استان در سال گذشته، تصریح کرد: برای خروج افراد از چرخه حمایتی در سالجاری نیز  برنامه ریزی با این تعداد شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، تاکید کرد: در صورت اعلام نیاز و تمایل جذب نیرو از سوی واحد های تولیدی و صنعتی استان، از افراد تحت پوشش همانند سایر  مجموعه و سازمانها با توجه به تخصص و رشته  فارغ التحیلان دانشگاهی از این افراد تحت پوشش نیز معرفی به همکاری به این واحد ها می شوند.

صالحی، همچنین افزود: کارفرمایان واحد های تولیدی و صنعتی در صورت تمایل به جذب افراد تحت پوشش کمیته امداد در واحدهای صنعتی و تولیدی بسته های ویژه تشویقی خواهند داشت.

وی، ادامه داد: حدود ۲۰۰ نفر در این زمینه جذب شده است.

صالحی، جذب افراد دارای شرایط در واحد های صنعتی استان را در واحد های تولیدی و صنایع در قالب طرح کار فرمایی همراه با بسته های تشویقی مهم ارزیابی کرد و گفت: تا به امروز در مشاغل فناورانه و دانش بنیاد ۵۲ نفر فعالیت می کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان تحت پوشش کمیته امداد را با توجه به تخصص و توانمندی های آنها مهم بر شمرد و گفت: محدودیت های درخصوص ایجاد زیر ساخت ها برای اشتغال مدد جویان در طرح های اشتعالزایی در مراکز محروم و روستا های استان وجود دارد.

به گفته وی، واحد های تولید و صاحبان صنایع در صورت جدب افراد دارایی شرایط همکاری از افراد تحت پوشش کمیته امداد طبق قانون شامل ۳۶ ماه بیمه پردازی باری این افراد و دریافت تسهیلات خواهند بود.

صالحی، تاکید کرد: تا سقف ۴۰ نفر امکان جذب افراد تحت پوشش در واحد ها ی تولیدی و صنعتی وجود دارد.

وی، افزود: ۱۷مشاور متخصص به صورت تخصصی در کلنیک رز در حال  فعالیت مشاوره ای در حوزه های اشتغال و ازدواج و مسائل مختلف هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان، با اشاره به اینکه تعداد ۴۸هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند خبر از افزایش ۲۵درصدی تخصیص  اعتبارات در این زمینه به استان داد.

وی، در پایان با اشاره تحت پوشش  ۱۵هزار و ۴۰۰ نفری زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد استان، اضافه کرد:  ۲۵هزار تومان حداقل حمایت خیرین برای طرح اکرام و ایتام محسنین است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز