خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی در البرز:

البرز در رتبه هفتم مهاجرپذریری اتباع قرار داد/بیش از ١٨٠هزار اتباع مجاز در استان ساکن هستند+فیلم

البرز در رتبه هفتم مهاجرپذریری اتباع  قرار داد/بیش از ١٨٠هزار اتباع مجاز در استان ساکن هستند+فیلم
کد خبر : ۱۵۱۳۷۹۹

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی در البرز با عنوان اینکه البرز رتبه هفتم مهاجرپذیری اتباع را به خود اختصاص داده است، گفت: در سه سال گذشته به دلیل شرایط خاص کشور افغانستان، دولت سیزدهم با توجه به حس انسان دوستانه مانع ورود اتباع به کشور نشد اما با آرام شدن وضعیت افغانستان، دولت به بازگشت اتباع تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیروس دهقان شیری در نشست خبری ضمن گزارش ٣٠ ماهه از ساماندهی اتباع در دولت سیزدهم با عنوان اینکه بیش از ١٨٠ هزار اتباع مجاز در البرز ساکن هستند، اظهار داشت: مجاز بودن اتباع منوط به داشتن کارت هوشمند، گذرنامه خانواده و کارت سرشماری است. 

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفر از اتباع غیر مجاز از استان البرز طرد شدند، افزود: با ابلاغ طرح وزارت کشور با عنوان طرح ربیع، ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از اتباع شرور و ۴۱۹ معتاد متجاهر از البرز به کشورشان فرستاده شدند.

این مسئول با اشاره به ساماندهی ۶٧۴ متکدی اتباع و همچنین کودکان کار که همگی اتباع بودند، ادامه داد: ۱۷ رمال و دعانویس اتباع و ٧٢ خانوار حرفه ای متکدی که با اغفال مردم در استان البرز کلاهبرداری می کردند از کشور اخراج شدند.

این مدیر استانی به اجرای گشت مشترک برای شناسایی اتباع غیر مجاز در مشاغل خاص، اظهار کرد: یک هزار و ۶۵۳ گشت مشترک انجام شد که طی این عملیات، ۱۵۱ کارفرمای متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

دهقان شیری با اشاره به اجرای ٨٢٠ گشت مشترک جهت شناسایی کارگران در مشاغل ممنوعه مواد غذایی گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ کارگر اتباع که در مشاغل مواد غذایی مشغول بکار بودند از کشور طرد شدند تا در جایگزین شدن این اتباع از جوانان ایرانی جویای کار استفاده شود.

مدیرکل امور اتباع در البرز تاکید کرد: بکارگیری اتباع خارجی شامل قوانینی است که باید مردم از آن مطلع باشند، اتباع باید ضمن داشتن مجوزهای لازم در کارهای سخت بکار گرفته شوندخارجی می توانند در مشاغل سخت به کارگیری شوند لذا چنانچه کارفرما به این موارد دقت نکند به ازای روزانه ۵ برابر دستمزد کارگر ایرانی جریمه خواهد شد و در صورت تکرار تخلف از ۹۱ تا ۱۸۰ روز حبس می شود.

دهقان شیری با اشاره به قوانین اجاره املاک به اتباع، افزود: پیش از اجاره ملک، بنگاه های املاک باید وضعیت مجاز بودن اتباع را از اداره کل استعلام کنند که کمتر از ٢۴ ساعت نتیجه اعلام خواهد شد لذا تنظیم اجاره نامه پیش از استعلام تخلف محسوب می‌شود.

این مسئول با عنوان اینکه البرز رتبه هفتم مهاجرپذیری اتباع را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: اینکه شمار زیادی در دولت سیزدهم وارد کشورمان شدند که به دلیل شرایط کشور افغانستان و نگرانی ساکنان این کشور بود و دولت سیزدهم با توجه به حس انسان دوستانه اجازه ورود به اتباع داد اما با آرام شدن کشور افغانستان تاکید بر برگشت آنها شد.

دهقان شیری گفت: در راستای مهارت آموزی و کمک به بازگشت اتباع به کشورشان، دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای با هدف اشتغال اتباع و بازگشت به کشورشان برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز