خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

نصب و آماده سازی ۳۸ گیت گذرنامه در پایانه مرزی تمرچین

نصب و آماده سازی ۳۸ گیت گذرنامه  در پایانه مرزی تمرچین
کد خبر : ۱۵۱۳۱۵۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تعداد ۳۸ گیت گذرنامه در پایانه مرزی تمرچین نصب و آماده‌سازی شده‌اند که با فعالیت این گیت‌ ها، ایستایی زائران فقط چند دقیقه خواهد بود و به راحتی از پایانه مرزی تمرچین عازم کشور عراق خواهند شد.

ایرج دست‌نشان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، از آماده‌سازی زیرساخت‌های تردد زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی تمرچین برای سومین سال متوالی خبر داد.

وی‌افزود: در همین‌راستا، تعداد ۳۸ گیت گذرنامه درپایانه‌ مرزی تمرچین نصب و آماده‌سازی شده‌اند که با فعالیت این گیت‌ها، ایستایی زائران فقط چند دقیقه خواهد بود و به راحتی از پایانه مرزی تمرچین عازم کشور عراق خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امکانات خدماتی و رفاهی خوبی نیز برای زوار گرامی از جمله نصب و راه اندازی آبخوری‌ها، آب سردکن‌ها، چشمه‌های سرویس بهداشتی ثابت و سیار، نصب و آماده‌سازی برج‌ها و پروژکتورهای تأمین روشنایی، سیستم ارتباطی رایگان (Wi-Fi)، نمازخانه‌ها، جانمایی و استقرار موکب‌های اسکان، تغذیه و برنامه‌های فرهنگی در پایانه مرزی تمرچین تدارک دیده شده است که تردد زائران را از این پایانه مرزی سهل خواهد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی به آماده‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی جهت جابجایی زوار در استان اشاره کرد و گفت: جهت تردد زوار عزیز از مبدأ ارومیه و سایر شهرهای استان به شهر پیرانشهر و نهایتاً پایانه مرزی تمرچین، ناوگان حمل و نقل عمومی استان با همکاری شرکت‌های حمل و نقل آمادگی کامل را دارد.

این مقام مسئول در رابطه با ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور عراق نیز تصریح کرد: با پیگیرهای انجام شده توسط استاندار آذربایجان‌غربی و برگزاری جلسات مکرر با کشور عراق و اقلیم کردستان، هماهنگی‌های لازم جهت تسهیل در تردد زوار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است که سفر زیارتی هموطنان عزیز را در اربعین ۱۴۰۳ از پایانه مرزی تمرچین راحت‌تر خواهد کرد.

بکارگیری تمامی ظرفیت ناوگان حمل ونقل آذربایجان غربی برای جابجایی زائرین اربعین حسینی

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از بکاریگیری تمامی ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی استان برای جابجایی زائرین اربعین خسینی هبر داد و گفت: طرح اربعین از ۱۶مرداد تا ۱۶شهریور سالجاری برگزار می شود و همانند سال های اخیر پایانه مرزی تمرچین امسال، نیز یکی از پایانه های مرزی برای تردد  زائرین اربعین حسینی خواهد بود.

دست نشان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲هزار و ۹۹۰ دستگاه ناوگان مسافری در استان فعالیت دارند که در ایام برگزاری مراسم اربعین از این ظرفیت جهت جابجایی زائرین استفاده خواهدشد.

وی  با تاکید به اینکه سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با مدیدیت شبانه روزی حداکثر بهره برداری را از ظرفیت موجود ناوگان فعال در سیستم حمل و نقل جاده ای خواهد داشت، تصریح کرد: تلاش می شود علاوه بر ظرفیت شرکت های حمل ونقل در صورت نیاز از ظرفیت سایر دستگاه ها، معادن وارگان ها نیز جهت تسهیل تردد زایرین استفاده شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه در روزهای آینده قیمت بلیت ها اعلام خواهد شد اظهار کرد: متقاضیان می توانند بصورت حضوری از دفاتر فروش بلیت در پایانه ها  یا از طریق  سایت شرکت های مسافربری بلیت تهیه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز