خبرگزاری کار ایران

کارشناس مسئول هواشناسی استان زنجان خبر داد:

افزایش 6درجه ی دمای هوا از روز دوشنبه در زنجان

افزایش 6درجه ی دمای هوا  از روز دوشنبه در زنجان
کد خبر : ۱۵۱۲۷۳۰

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، خبر از پایداری دمای هوا برای دو روز داد و گفت: هوای استان از روز دوشنبه به طور محسوسی گرمتر می شود و تا پایان هفته جاری دمای هوا تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، الهام نجفی با بیان اینکه از روز دوشنبه دما به طور محسوسی افزایش می یابد، گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی آسمان امروز اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که گاهی با افزایش ابر و در برخی نقاط با وزش باد نسبتا شدید همراه می شود.

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، ادامه داد: رگبار پراکنده و محلی و وقوع رعد و برق نیز به خصوص در مناطق شمالی و ارتفاعات استان محتمل است.

نجفی، با بیان اینکه فردا هم این شرایط جوی در استان برقرار خواهد بود، گفت: وزش باد نسبتا شدید پدیده قابل توجه روزهای پیش رو به خصوص در بعدازظهرها در زنجان است.

نجفی، دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۸ درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر چندانی نداشته است.

این کارشناس هواشناسی، با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۷ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۲۲ و ۳۱ درجه، قیدار ۱۵ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز