خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در اقاف و امور خیریه زنجان خبرداد:

رشد ۳ برابری سنددار شدن موقوفات زنجان

رشد ۳ برابری سنددار شدن موقوفات زنجان
کد خبر : ۱۵۱۲۷۱۲

رئیس اداره حقوقی ثبتی و اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، گفت: از ابتدای سال تا کنون برای ۳۲۴ موقوفه، سند رسمی وقفی گرفته شده است و ۸۵ درصد رقبات موقوفات استان سنددار شده‌اند که این آمار، رشد سه برابری دارد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مسعود مرادی، امروز (شنبه، ۱۳ مرداد ماه) با اعلام این خبر، اظهار کرد: استان زنجان نزدیک به ۲۹۰۰ موقوفه و ۳۳ هزار رقبه تحت مدیریت خود دارد و همواره یکی از وظایف اساسی نهاد وقف حفظ و نگهداری از اراضی و املاک وقف‌شده با حمایت قانون اساسی کشور است.

رئیس اداره حقوقی ثبتی و اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، با بیان اینکه از مهم‌ترین وظایف اوقاف می‌توان به تهیه و تدوین اسناد مالکیت وقفی برای موقوفات است، ادامه داد: اگر سند برای ملک موقوفه گرفته نشود، هیچ‌ کار اساسی برای بهبود وضعیت و مدیریت شایسته آن نمی‌توان انجام داد.

وی، تصریح کرد: از جمله اسناد شاخص گرفته‌شده می‌توان به سند امامزادگان ام البنین (س) شهرستان سلطانیه، امامزاده جواد (ع) شهرستان ایجرود و اخذ سند روستای وقفی نعلبندان شهرستان خدابنده به مساحت ۳۰۰۰ هکتار اشاره کرد.

این مسئول، ادامه داد: سال گذشته ۳۶۵ رقبه به اسناد مالکیت در سامانه جامع موقوفات متصل و سنددار شده بود که امسال این تعداد به ۱۲۰۰ رقبه رسیده است که حکایت از رشد بیش از ۳۰۰ درصدی دارد.

مرادی، افزود: تاکنون اداره اجرایی شهرستان خرمدره با گرفتن ۱۲۸ سند اولیه، رتبه اول استانی را دارد و پس از آن، خدابنده با ۸۴ سند، زنجان با ۵۸ سند، طارم با ۴۳ سند و ابهر با ۳۷ سند رتبه‌های بعدی را دارند.

به گزارش ایلنا؛ استان زنجان، نزدیک ۲۹۰۰ موقوفه دارد که ۱۶۹۶ مورد آن مسجد و مکان مذهبی  ۱۱۱۱ مورد آن موقوفات کشاورزی و املاک دیگر است که در مجموع، بیش از ۳۳ هزار رقبه (مکان مستقل و مشخص وابسته به موقوفه) را شامل می‌شود که اماکن قابل اجاره در فرآیند قانونی به مزایده گذاشته و به بالاترین قیمت پیشنهادی به اجاره واگذار می‌شود تا درآمد آنها صرف اجرای نیات مختلف واقفان و سایر هزینه‌های لازم اداره موقوفات شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز