خبرگزاری کار ایران

آغاز مرمت بقعه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد

آغاز مرمت بقعه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد
کد خبر : ۱۵۱۱۸۴۱

معاون میراث فرهنگی البرز از آغاز رسمی عملیات مرمت و احیاء بقعه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد خبر داد و گفت: بر اساس میزان اعتبارات ابلاغی فعلی بخش‌هایی از عملیات مرمت بقعه و استحکام بخشی شبستان پیش می‌رود.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی ارباب‌نیا روز چهارشنبه ١٠ مرداد ١٤٠٣ با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز با حضور هیئت امنای مسجد، مشاور پروژه که ناظر بر اجرای آن نیز هست، پیمانکار، نماینده اداره کل اوقاف و اداره کل میراث فرهنگی تحویل کارگاه مرمت صورت گرفت.

معاون میراث‌ فرهنگی استان البرز افزود: در ماه‌های گذشته بخشی از اعتبارات مورد نیاز مرمت از طریق اداره کل اوقاف و امور خیریه و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأمین و در اختیار اداره کل میراث‌فرهنگی البرز قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه طی ماه گذشته طرح مطالعاتی و مرمتی بنا و همچنین شرح عملیات اجرایی بر اساس میزان اعتبار تخصیصی از طریق انعقاد قرارداد با مشاور تهیه شده است، گفت: سپس پیمانکار پس از طی مراحل قانونی و بارگزاری مشخصات پروژه در سامانه دولت مشخص شد.

ارباب‌نیا ادامه داد: اکنون براساس مانده اعتبار، عملیات پر کردن کانال‌های حفر شده در اطراف بنا و بسترسازی گنبدخانه انجام می‌شود. بخشی از کار نیز مربوط به استحکام بخشی شبستان است زیرا شبستان آسیب‌های زیادی دیده و می‌بایست استحکام‌سازی پی جهت جلوگیری از آسیب بیشتر بنا صورت پذیرد.

به گفته معاون میراث‌فرهنگی استان البرز مرمت شبستان اولویت بعدی است که با توجه به آسیب‌های وارده و شرایط ناپایدار باید سریعا مرمت شود که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات لازم، این قسمت نیز تکمیل می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد که با توجه به پیگیری‌های مسئولان استان و اعلام آمادگی شهرداری و سپاه پاسداران شهرستان اشتهارد برای کمک به تأمین اعتبارات مرمت امامزاده سلیمان (ع) بتوان زودتر از موعد و تا پایان امسال مرمت بقعه را به‌پایان رساند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز