خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان:

ورود به بازار کار ۴۳ درصدی مهارت آموختگان فنی و حرفه ای

ورود به بازار کار ۴۳ درصدی مهارت آموختگان فنی و حرفه ای
کد خبر : ۱۵۱۱۶۶۹

ضرورت واگذاری مراکز آموزشی فنی و حرفه ای به بخش خصوصی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، با بیان اینکه ۴۳ درصد مهارت آموختگان پس از طی دوره‌های مهارتی وارد بازار کار می شوند، افزود: واگذاری مراکز آموزشی فنی و حرفه ای به بخش خصوصی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رضا انصاری، امروز بااعلام این خبر، گفت: افزود: آموزش های فنی حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار و استانداردهای ملی و بین المللی انجام می شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان، ادامه داد: در حال حاضر در بخش دولتی ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با ۱۲۰ کارگاه و در بخش غیردولتی آموزشگاه های آزاد و موسسات کارآموزی آزاد فعالیت می کنند.

وی، با بیان اینکه مهارت های آموزشی در محیط واقعی کار و مراکز جوار بنگاه‌های اقتصادی ارائه می شود، گفت: آموزش در زندان‌ها و ندامتگاه ها، مکان های غیر رسمی، روستایی و در پادگان ها بر مبنای تفاهم‌نامه انجام می‌شود.

انصاری، گفت:  دوره‌ ها و کلاسهای آموزشی های آموزش فنی و حرفه ای به نحوی برگزار می‌شود که در نهایت منجر به اشتغالزایی برای افراد شود.

وی، تصریح کرد: ۷۵ درصد آموزش‌ها بر اساس استاندارد عملی و ۲۵ درصد تئوری یا همان عمومی بوده و هدف از سنجش صلاحیت بنگاه‌های اقتصادی ارتقای مهارت‌های شغلی در استان است.

انصاری، افزود: آموزش‌ها و ارتقای مهارت‌ها بر مبنای نیازهای شغلی در استان اجرا می‌شود و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر مراکز شهرها توسط تیم‌های سیار انجام می شود که طبق اعلام نیاز داوطلبان در مرکز فنی و حرفه‌ای صورت می گیرد.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان، گفت:  به استان ۳۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد کارگاه‌های تخصصی در حوزه هوش مصنوعی اختصاص یافت که با پیگیری آن،‌ وضعیت استان در این حوزه ارتقا پیدا می کند.

انصاری در پایان، اضافه کرد: این استان در زمینه تدوین استانداردها و آموزش در رشته صنعت ساختمان نیز به عنوان استان معین شناخته شده است و فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز