خبرگزاری کار ایران

مهار آتش سوزی مزارع و مراتع سمیرم و فریدن

مهار آتش سوزی مزارع و مراتع سمیرم و فریدن
کد خبر : ۱۵۱۰۳۲۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آتش سوزی در ۱۵ هکتار از مزارع گندم و بادام در شهرستان سمیرم و یک هکتار از مراتع شهرستان فریدن مهار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، منصور شیشه فروش افزود: ۱۵ هکتار از مزارع گندم و بادام و مراتع «مهر پهن» شهر «کمه »واقع در بخش «پادنای وسطی» در شهرستان سمیرم که در ساعت ۱۲ ظهر امروز به وقوع پیوست، پس از سه ساعت تلاش عوامل محلی، شهرداری و نیروهای مردمی و اتش نشانی مهار شد.

شیشه فروش گفت: در این حادثه، ۶ هکتار از مزارع گندم، پنج هکتار از مزارع بادام و چهار هکتار از مراتع منطقه در آتش سوختند و خسارت‌های قابل توجهی به کشاورزان وارد شد.

وی همچنین از حادثه‌ای مشابه، حریق در یک هکتار از مراتع روستای «باد»جان در شهرستان فریدن خبر داد و گفت: این حریق نیز ظهر امروز و با تلاش نیروهای محلی و یگان حفاظت از منابع طبیعی مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: روز گذشته نیز به دلیل شدت گرما، حریقی در ۳ هکتار از مراتع روستای «بسینان »شهرستان «بویین میاندشت» رخ داد که با تلاش‌های مشابه کنترل شد.

وی علت تمامی حوادث اخیر را عوامل انسانی اعلام کرد که تحت تأثیر افزایش دما و وزش تندباد گسترش یافته است.

شیشه فروش به گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتعداران و ساکنان مجاور منابع طبیعی توصیه کرد :با توجه به افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل استقرار موج گرما و افزایش دما، از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار، کبریت، اشیاء صیقلی و بطری‌های آب معدنی در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

همچنین از کشاورزان و باغداران خواست تا از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه آتش درعرصه‌های طبیعی، موارد را به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴، دستگاه‌های امدادی و مسوولان محلی اطلاع‌رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق همکاری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز