خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی خبر داد؛

اختصاص منابع برای جذب کادر درمان و معلمان در بودجه سال 1403

اختصاص منابع برای جذب کادر درمان و معلمان در بودجه سال 1403
کد خبر : ۱۵۰۰۹۶۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ضمن تشریح قانون بودجه سال 1403 کشور و برشمردن مهمترین ویژگی‌های قانون بودجه، گفت: منابع لازم برای جذب کادر درمان و معلمان در بودجه سال جاری دیده شده و بسیاری از مشکلات و کمبودهای این بخش‌ها حل می‌شود.

به گزارش ایلنا، نوربخش عسکری به دیگر ویژگی‌های مهم بودجه سال 1403 اشاره کرده و افزود: در بودجه سال جاری توجه خاصی به حوزه بخش سلامت و بهداشت و درمان شده و در این راستا اعتبارات بخش سلامت در این بودجه 30 درصد رشد کرده است.

وی ادامه داد: همچنین برای استخدام 25 هزار نفر کادر درمان و 1800 نفر اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، منابع لازم پیش‌بینی شده و برای ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم نیز حدود 15 هزار میلیارد ریال در قانون بودجه پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مشکلات استان‌ها کمبود معلم است که در بودجه سال جاری 700 هزار میلیارد ریال برای استخدام معلمین پیش‌بینی شده و حدود 5000 میلیارد ریال برای پاداش پایان خدمت نیروهای آموزش و پرورش تعیین شده است.

عسکری همچنین به اختصاص منابع برای مطالبات کشاورزان به خصوص گندم‌کاران اشاره داشته و تصریح کرد: بحث پرداخت مطالبات گندم‌کاران مورد توجه جدی است. در این راستا 2000 میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات این قشر در بودجه سال 1403 پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: افزایش 2 برابری بودجه بخش ورزش از 80 هزار میلیارد ریال به 160 هزار میلیارد ریال و همچنین افزایش 380 درصدی اعتبارات رفاه و تأمین اجتماعی از 1310 میلیارد ریال در سال 1399 به 6300 میلیارد ریال در سال 1403، از ویژگی‌های مهم قانون بودجه سال جاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تأکید کرد: افزایش 30 درصدی مستمری افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و پیش‌بینی مبلغ 17 هزار و 280 میلیارد ریال برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوءتغذیه، از دیگر ویژگی‌های قانون بودجه سال 1403 است.

عسکری ابراز داشت: اختصاص اعتبار برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم)، اختصاص 15 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی، کاهش نرخ مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی از 9 درصد به یک درصد، دیگر ویژگی‌های قانون بودجه سال جاری است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز