خبرگزاری کار ایران

بهره مندی بیش از هزار خانوار شهر سفیددشت از بستر فیبر نوری

بهره مندی بیش از هزار خانوار شهر سفیددشت از بستر فیبر نوری
کد خبر : ۱۴۹۵۱۰۰

سر پرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت عید قربان بیش از هزار خانوار شهر سفید دشت از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام امانی در آیین افتتاحیه پروژه فیبر نوری شهر سفید دشت اظهار داشت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار در ۴۳ شهر استان در حال پیگیری است و به زودی کل شهرهای این استان به فیبر نوری متصل می‌شوند.

وی افزود: از مجموع این ۴۳شهر در حال حاضر ۱۴ شهر توسط شرکت آسیاتک و ۱۳شهر توسط شرکت مخابرات در حال انجام است و ما بقیه شهر ها منتظر گرفتن مجوزات لازمه هستیم.

امانی گفت: بیش از ۸ کیلومتر حفاری و داکت گذاری در شهر سفیددشت انجام شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر سفیددشت حدود ۷ ماه طول کشید و اکنون با ایجاد بستر مذکور ۱۵۲۴ خانوار شهری از سرعت ۹۰۰ مگابیتی بهره مند شدند.

سرعت و کیفیت مزیت های مهم فیبر نوری 

معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در حاشیه این بهره برداری اظهارکرد: شهر سفید دشت به عنوان اولین شهر پایلوت استان چهارمحال و بختیاری انتخاب شد که امروز به مناسبت عید قربان به بهره برداری رسید.

علی اصغر انصاری گفت: سرعت و کیفیت از مزیت های مهم فیبر نوری است و شهر سفید دشت امروز پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت منازل و کسب و کار را دارد.

وی بیان کرد: با توجه به پتانسیل های خوب گردشگری و صنعت در شهر سفید دشت مسولین توجه جدی به زیر ساخت ها و فراهم کردن بستر فیبر نوری در زمینه های مختلف کسب و کار انجام دهند تا سبب رونق اقتصادی بیشتر این شهر شود.

توسعه فیبر نوری نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه ها است

شهردار شهر سفید دشت عنوان کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها از پروژه‌های بزرگی است که توسط وزارت ارتباطات در کشور در حال اجراست و تکمیل آن نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

محمد حسین ایزدی افزود: اجرای پروژه فیبر نوری موجب ارتقاء سطح ارتباطات و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی گفت: در اجرای پروژه فیبرنوری در شهر سفید دشت۸ کیلومتر حفاری و داکت گذاری صورت گرفته و ۱۵۴۲ خانوار در حوزه شهری، تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، عصر دیوزبا حضور معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار در شهر سفید دشت به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز