خبرگزاری کار ایران

خسارت سنگین سیل به تاسیسات آب شرب خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۰۵۲

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آبفا خراسان رضوی گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل در ۲۶ اردیبهشت ماه جاری ۳۴۸میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آب شرب شهرها و روستاهای این استان وارد کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضایاقوتی نیا اظهارکرد: در پی بارش شدید باران وجاری شدن سیل در بیشتر نقاط خراسان رضوی تاسیسات آبرسانی شش شهرستان دچار خسارت شد.

وی با بیان این که ورود سیلاب و گل و لای  به تاسیسات منجر به قطع آب روستاها شد اظهار داشت: آبفا خراسان رضوی با توجه به هشدار های هواشناسی کلیه امکانات خود را برای مقابله با حوادث احتمالی آماده کرده بود و و نیروهای امدادگر نیز به حالت آماده باش قرار گرفتند.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل آبفا خراسان رضوی با اعلام گزارش امورهای تابعه از وقوع سیل و آسیب دیدگی خطوط انتقال و شبکه های توزیع، آبرسانی با تانکر سیار به روستاهای آسیب دیده دردستور کار قرار گرفت و همزمان عملیات رفع اتفاق هم آغاز شد.

وی از آسیب دیدگی خطوط انتقال و تصفیه خانه، شبکه توزیع، جاده های دسترسی، دیوار ساحلی و حوضچه های شیرآلات درهفت مجتمع روستایی  و ۱۳ روستا  در شهرستان های فریمان، درگز، کلات، تربت جام، تایباد و سرخس خبر داد و گفت: شبکه فاضلاب در شهر نیشابور هم دچارپس زدگی شد.

یاقوتی نیا بیشترین خسارت را مربوط به شهرستان فرمان دانست و افزود: ترمیم خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاها و همچنین آبرسانی به روستاهای آسیب  دیده این شهرستان با استفاده از تانکرهای آبفا و حتی بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: وقوع سیل در صبح جمعه نیز روند عملیات نیروهای اتفاقات را برای ساعاتی دچار وقفه کرد و مدیر عامل آبفای خراسان رضوی نیز با حضور در فریمان روند عملیات را مدیریت و رصد کرد.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی سامانه بارشی پرقدرت از روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در استان فعال شد که تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری و تگرگ همراه با رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز