خبرگزاری کار ایران

در غرب هرمزگان؛

شناورهای هزار صیاد گواهینامه‌دار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۶۰۶

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: یک هزار گواهینامه ثبت شناورهای صیادی برای نخستین‌بار در بنادر و دریانوردی بندرلنگه صادر و به مالکان شناورها تحویل داده شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مرتضی سالاری روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این اقدام در راستای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و به‌منظور ساماندهی شناورهای بدون هویت در غرب استان هرمزگان انجام شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر هزار فقره گواهینامه ثبت شناورهای صیادی مربوط به بنادر غرب هرمزگان تحویل مالکان این شناورها شده و مالکان شناورها دیگر نیاز به سفر به مرکز استان برای دریافت گواهینامه‌های مربوطه نخواهند بود.

مدیر بنادر غرب هرمزگان اضافه کرد: باتوجه به لزوم تسهیل ثبت شناورهای صیادی بدون هویت در سواحل و بنادر غرب استان با هماهنگی‌های انجام شده توسط مدیرکل و معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان و با تشکیل تیم‌های تخصصی بازرسی و بازدید از پارکینگ‌هایی که شناورهای صیادی بدون هویت داشتند، بیش از ۲ هزار فروند شناور بدون هویت، بیش از ۶۰۰ مورد شناورهای درحال ساخت و بیش از ۶۰ مورد کارگاه ساخت شناور بازررسی شد.

سالاری گفت: پیرو این بازرسی‌ها مقرر شده مالکان شناورها برای تشکیل پرونده به مدیریت بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان مراجعه کنند.

وی افزود: همچنین به‌منظور تسهیل فرآیند کار علاوه بر تشکیل گروه‌های کاری برای بازدید از بنادر غرب استان، در حوزه ستادی و دریافت اسناد و مدارک دریانوردان و مالکان قایق‌ها نیز، سامانه‌ها و زیرسیستم‌هایی برای انجام این مهم تقویت شده که درحال حاضر در صورت مراجعه مالکان قایق‌های صیادی، گواهینامه ثبت در بنادر غرب استان با هماهنگی به مالکان تحویل داده خواهد شد.

مدیر بنادر غرب هرمزگان یادآور شد: از این پس شناورهای صیادی بدون مدارک که گواهینامه ثبت شناور از مدیریت بنادر و دریانوردی غرب استان دریافت کرده‌اند، می‌توانند با نظارت شیلات و دریابانی به صورت قانونی اقدام به دریاروری و صیادی کنند.

استان هرمزگان با داشتن بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد و ۲۲ بندر صیادی، رتبه نخست صید و صیادی در کشور را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز