خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد؛

در همه حوزه های صنعتی و علمی کشور نیازمند تغییر و تحول هستیم

در همه حوزه های صنعتی و علمی کشور نیازمند تغییر و تحول هستیم
کد خبر : ۱۴۵۶۸۷۸

به هوش باشید که جوانان ما از ما نا خلف تر نخواهند بود

استاندار زنجان، تاکید کرد: در همه حوزه های صنعتی و علمی کشور نیازمند تغییر و تحول هستیم، ضروری است با نگرش متفاوت نسبت به مدلها نوین در جامعه دید متفاوت تری در تعاملات بین صنعت و دانشگاه را داشته باشیم.

به گزاش خبرنگار ایلنا از زنجان، محسن افشارچی، شامگاه امروز چهارشنبه (16اسفند 1402) در مراسم افتتاح هشتمین همایش دو روزه ملی تعامل صنعت و دانشگاه در سالن همایش های بین المللی مهرانه زنجان، با حضور مسئولان کشوری و استانی در حوزه های علمی آموزشی و صنایع، با اشاره به رصد مشکلات استان توسط استاندار از جایگاه حکمران محلی، اظهار داشت: نیازمند سنجش اتفاقات در حوزه تعامل بین صنعت و دانشگاه هستیم.

استاندار زنجان، با بیان اینکه از ابتدا ارتباط صنعت و دانشگاه دارای مدل درست نبوده است، ادامه داد: مسئله بهره وری یکی از مسائل مهم در حوزه تعامل صنعت با دانشگاه بوده است.

وی، با اشاره به وجودمشکلات اقتصادی در سطح ملی و حل مشکلات از سوی بالا دستی های کشور، تصریح کرد: به دلیل وجود فرایند های متفاوت علمی و خاص در دانشگاهها، دانشگاه ها نمی توانند مورد اعتماد صاحبان صنایع باشند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه طبق قوانین شرکت های دانش بنیان می توانند در راستای جهش خود معاف از مالیات باشند و این شاید بتواند اعتماد بین صنعت و دانشگاه را موجب شوند.

به گفته استاندارزنجان، همه جای کشور نیازمند تغییر و تحول است، افزود: ضروری است با نگرش به مدلهای نوین و متفاوت نسبت به تعامل صنعت و دانشگاه تغییر نگرشهای در جامعه داده شود.

افشار چی، تعدد قوانین در مملکت رامخل به نتیجه رسیدن برخی امور دانست و گفت: قانون جهش شرکت های دانش بنیان باعث ساماندهی جوانان تعامل بیشتر از پیش صنعت و دانشگاه خواهد شد.

وی، با بیان اینکه برای بالا رفتن ارزش افزوده کالاها باید زنجیره تولید دانش اولیه را داشته باشیم، اضافه کرد: کشور های توسعه یافته نیز همین راه ها را طی کرده اند.

مصطفی طاهری، نیز در ادامه این آیین افتتاح همایش ملی، با اشاره به اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه ، اظهار داشت: گاهی برای واحدهای تولید نیاز به کاردان و تکنسین مهار داریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه تربیت تکنسین برای واحدهای تولیدی از مهمترین الویت های جامعه در وضعیت کنونی محسوب می شود، ادامه داد: تعلیم و مهارت آموزی به دانش آموزان دبیرستانی در این حوزه حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به اهمیت راه اندازی و ایجاده بی مورد اندیشکده های علمی از سوی دولت با خروجی بسیار کم، تصریح کرد: ایجاد  اندیشکده ها به تعداد بیشمار از طرف دستگاههای دولتی خروجی مطلوب ندارند.

طاهری، با اشاره به اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه به نوعی به شعار و، ویترین تبدیل شده است، تاکید کرد: آیین نامه های ارتقای دانشگاهی نیز یکی از مشکلات در این خصوص است.

نماینده مردم زنجان طارم، اضافه کرد: در قانون اجرایی جهش شرکت های دانش بنیان باید از ظرفیت ها استفاده به خوبی استفاده شود.

پرفسور یوسف ثبوتی، نیز در این همایش، با اشاره به اینکه رشد تکنولوژی در جامعه بسیار سریع و زود انجام می گیرد، اظهارداشت: در حال حاضر سرعت رشد تکنولوژی موجب عقب ماندگی نسل های گذشته نسبت به نسل های کنونی شده است.

به گفته چهره ماندگار فیزیک ایران، در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و فناوری توانایی های اجتماعی و مهارتی در جوانان و نو جوانان بیشتر از والدین شان شده است، در نظام اجتماعی یک وارونگی اتفاق افتاده است، این وارونگهی در نظام دانش و مهارت های اجتماعی نیز تبعات دارد.

پرفسور ثبوتی، تاکید کرد: غلبه توانایی های جوانان و نو جوانان بر والدین و نسلهای گذشته و طلب احترام در قبال بروز و استفاده از توانایی ها و مهارتها در جهت استفاده از تکنولوژی های نوین نسل گذشته را وادار به احترام به نسل جدید آشنا به تکنولوژی روز می کند، و اما بزرگسالان و نسل های گذشته در این خصوص مقاومت می کنند آمادگی قدرت گرفتن جوانان و احترام به آنها را ندارند.

بنیان گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، با اشاره به اینکه دنیا در حال پیشرفت است، افزود: به هوش باشید که جوانان ما از ما نا خلف تر نخواهند بود.

چهره ماندگار فیزیک ایران، تاکید کرد: فضای کسب و کار ایران مناسب نیست، بستر شتاب دهند و نو آوری در ایران تا حدی وجود دارد، با بروز مشکل در جامعه ضروری است با نگاه نو نسبت به آیین نامه آیین نامه های  اضافی را حذف کرد، وضعیت اقتصاد و بازار در نقطه کنونی اصلا وضعیت خوبی ندارد، زیر ساختها برای پژوهش های آینده ساز عملا وجود ندارد. ضروری است برای رشد، توسعه و پیشرفت علوم پایه جدی گرفته شود، و در نهایت کشور های توسعه نیافته نباید به فکر خرید علوم بعنوان پایه تکنولوژی باشند.

محمد مهدی طهرانچی، نیز در ادامه این همایش، به عنوان آخرین سخنران، با اشاره به تغییرات فناوری برای تعریف فضا های جدید در کشور، گفت: با این موارد تجارت، صنعت و دانشگاه ها نیز دچار تغییر و نو آوری  شده اند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور، با بیان  اینکه اکنون با وجود علم و تکنولوژی های پیشرفته هیچ کشوری منزوی در دنیا وجود ندارد، ادامه داد: دانشگاه سنتی تبدیل به دانشگاه های مدرن توام با فناوری و علم شده اند که هر روز با خلق فضاهای جدید به سمت پیشرفت می روند.

وی، با اشاره به اینکه تا عنصر نو آوری در جامعه به رکن اقتصادی وارد نشود شاهد رشد نخواهیم بود، تصریح کرد: در حال حاضر بین پژوهش بنیادی و اکتشافی پژوهش های ترجمانی در حال ترسیم نقشه راه صنعت و دانشگاه است.

طهرانچی، با اشاره اهمیت رفتار سازی اجتماعی جدید در جامعه در حوزه های مختلف جامعه، گفت: مهارت اساسا جایگزین مدرک و تحصیل شده است مدرک فراوان است و مهارت کمیاب شده است.

وی، باز سازی مفاهیم را مهم ارزیابی کرد وگفت: با این وضعیت آینده اقتصاد و کشاورزی در وضعیت خطرناک است.

 این مسئول کشوری، با بیان اینکه آینده کشور با این وضعیت اتفاقات خوبی را ترسیم نمی کند، اضافه کرد: مدل های گذشته پاسخگویی نیاز های امروز نیست و تربیت نیروی انسانی مبتنی بر نزدیکی صنعت، دانشگاه و تربیت نیروی انسانی مهارت دیده را می طلبد.

طهرانچی، در پایان لازمه توسعه اقتصادی و پیشرفت در کشور را وجود افراد مهارت دیده و تکنسین در واحدهای تولیدی اقتصادی مهم دانست.

به گزارش ایلنا؛ در پایان این همایش ملی دو روزه در زنجان از تمبر اختصاصی و یاد بود تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد توسعه متوازن و پایدار با حضور مسئولان استانی و کشوری رونمایی شد و همچنین نسبت به عقد قرار داد نیز در این زمینه اقدام شد.

در همه حوزه های صنعتی و علمی کشور نیازمند تغییر و تحول هستیم
در همه حوزه های صنعتی و علمی کشور نیازمند تغییر و تحول هستیم
در همه حوزه های صنعتی و علمی کشور نیازمند تغییر و تحول هستیم
در همه حوزه های صنعتی و علمی کشور نیازمند تغییر و تحول هستیم

انتهای پیام/
گزارش : زهرا ملابابائی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز