خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی زنجان:

فقط 25 نفر نیروی انسانی از منابع طبیعی استان حفاطت می کنند

فقط 25 نفر نیروی انسانی از منابع طبیعی استان حفاطت می کنند
کد خبر : ۱۴۵۶۶۱۱

مجموعه منابع طبیعی استان به دلیل کمبود نیرو توان حفاظت از قاچاق چوب را ندارد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان، با اشاره به کمبود نیروی انسانی در راستای حفظ و حراست و از منابع طبیعی استان، گفت: 25 - 26 نفر نیروی انسانی برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی در استان داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن حسینی، امروز در جمع خبرنگاران، به مناسبت هفته درختکاری، با اشاره به اجرای طرح کاشت درخت ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اظهار داشت: سهم استان از این تعداد یک میلیارد اصله درخت در کشور 3 و نیم میلیون نهال در سالجاری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، با بیان اهمیت تامین اعتبار برای تولید اصله درخت در استان، ادامه داد: 25میلیارد تومان مشارکت مردمی برای تولید این تعداد درخت در استان بوده است.

وی، با اشاره به 11 واحد تولیدی بخش خصوصی نهال در استان، تصریح کرد: در سالجاری شاهد کمبود نهال در استان هستیم.

حسینی، شروع کاشت  2 و نیم میلیون اصله درخت را جزو تعهدات امسال در استان برشمرد و گفت: با قطع تریلیارد ها اصله درخت دردنیا در صد سال اخیر، ضروری است درختان قطعه شده برای ادامه زندگی به طبیعت برگردانده شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، بضاعت پایین در بکا رگیری نیرو انسانی، نبود امکانات و تجهیزت را از مهمترین عوامل قاچاق چوب درخت در استان عنوان کرد و گفت: برای هر 30 تا 40 هزار هتکار زمین نیرو بسیار کمی برای حفاظت از جنگلها و درختان در استان داریم.

وی، با بیان اینکه فقط 25نیرو برای حفظ از منابع طبیعی استان داریم، اضافه کرد: منابع طبیعی و آبخیز داری توان حفاظت به دلیل کمبود نیرو از قاچاق چوب و جنگل را ندارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد عملکرد مطلوب در حوزه قاچاق چوب بودیم، تاکید کرد: نیروی انسانی قرار دادی با کمترین مزایا در حال تلاش در این حوزه هستند.

حسینی، احداث سازه های آبخیز داری چند منظوره را برای حفظ و حراست از درختان جنگل ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: بزوی شاهد احداث سازه های آبخیزداری در شهرستان ماهنشان به شراط تامین اعتبار خواهیم بود.

وی، با اشاره به احداث سازهای آبخیز داری چند منظوره جهت جلوگیر از سیلاب در شهرستان طارم نیز ، گفت: دراین زمینه از اعتبارات ملی 1402 هنوز مبلغی به منابع طبیعی استان اختصاص داده نشده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، با بیان کمبود اعتبارات در این خصوص، تاکید کرد: با اجرای طرح مدیریت جامع شاهد اقدامات قرارگاه جهادی در تمامی استانها در این زمینه هستیم.

وی، با اشاره به اهمیت تامین آب شرب و کشاورزی در منطقه شرق زنجان از طریق آب های زیر زمینی و چاه ها ، ادامه داد: احداث پارک آبخیر گاوازنگ در شمال شهر ، سد سلمانلو در جنوب و  حسن ابدال جزو ظرفیت ها در این زمینه بوده است.

این مسئول در استان، تعداد چاههای زیر زمینی را 20 هزار عنوان کرد و گفت: 50 درصد این تعداد از چاها در زنجان غیر مجاز هستند با امرار معاش مردم زنجان گره خورده اند باید در این زمینه راهکارهای اتخاذ شود.

حسینی، مدیریت ورود دام به مراتع را مهم برشمرد و گفت: هیچ دامدار بیگناه در این خصوص جریمه نمی شود، و در 11 ماهه سالجاری با حدود 110 پرونده در این خصوص مواجه بودیم که در این زمنیه شاهد افزایش 24درصدی در استان  بودیم.

وی، با بیان اینکه اراضی کشاورزی هیچگاه بعنوان اراضی ملی تصرف نمی شود، ادامه داد: نزدیک 70 هزار از اراضی استان با 70 پلاک از اراضی ملی خارج شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، تاکید کرد: با اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع می توان در راستای جوان سازی جمعیت نیز اقدامات مهمی انجام داد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، در پایان با بیان کمبود اعتبارات در خصوص منابع طبیعی استان، اضافه کرد: با اجرای طرح مدیریت جامع شاهد اقدامات قرارگاه جهادی در تمامی منابع طبیعی استان خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز