خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

بروکراسی‌های سخت اداری سبب دوری مردم از محلات قدیمی شده است/ راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در شهرستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۵۷۵

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به لزوم جذب مردم برای سکونت در محلات قدیمی یزد گفت: بروکراسی های سخت اداری سبب دوری مردم از محلات قدیمی شده است که باید تجدید نظری در این موضوع داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدصالح جوکار در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد، اظهار داشت: روزانه ۳۰ هزار تردد در جاده‌های استان یزد به ثبت می‌رسد که جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر شامل می‌شود.

با راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی هر شهرستان در طول مسیر و اختصاص مکان هایی در اختیار میراث جهت این منظور، به خوبی می توان در زمینه معرفی صنایع دستی به گردشگران و مسافرین و رونق این صنعت در استان گام برداشت که شهرستان های یزد، زارچ و اشکذر در این خصوص آمادگی همکاری را دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد بنیان کار این دستگاه را حفظ میراث مردم دانست و گفت: بدون شک یکی از راه های حفظ سازه های میراثی، همراه کردن مردم است و تا آنها در میدان نباشند میراث آنچنان که مطلوب ما است، حفظ نخواهد شد که در این زمینه مشوق هایی نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه مردمی سازی میراث کار بسیار خوبی است، افزود: مردم باید تشویق شوند که برای حفظ و نگهداری میراث و بهره گیری از آن ورود پیدا کنند و اگر غیر از این باشد، امکان پذیر نخواهد بود.

جوکار ادامه داد: برای حضور و دلگرمی مردم جهت بازگشت به محلات قدیمی شهر باید آنها را دلگرم کنیم که متاسفانه یکسری سخت گیری‌هایی می‌شود که دلزدگی برای مردم ایجاد کرده و سبب شده تا بعضا این محلات را رها کنند.

نماینده مردم خاطرنشان کرد: بدون تردید جهت دست یابی به اقتصاد گردشگری و رونق آن باید مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بحث گردشگری کنیم؛ در حال حاضر مردم به جای سرمایه گذاری ترجیح می دهند پول های مازاد خود را در بانک ها قرار دهند زیرا از سود ماهیانه آن آسوده خاطر هستند.

وی تصریح کرد: اگر میراث فرهنگی راهکاری را برای این موضوع ارائه کند که مردم خیالشان از بازگشت سرمایه‌هایشان آسوده شود، حتما اقدام به سرمایه گذاری خواهند کرد.

جوکار در پایان تاکید کرد: گردشگری یکی از صنایع پاک و بدون آلاینده است که می تواند اقتصاد استان را دچار تحول کند، البته رعایت چارچوبهای فرهنگی و عرف جامعه از ضروریات اساسی است که جهت دستیابی به  هدف نهایی در این صنعت هر گونه همکاری لازم باشد، همراه خواهیم بود و حمایت خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز