خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز:

پیشگیری قبل از وقوع بحران کم هزینه تر است

پیشگیری قبل از وقوع بحران کم هزینه تر است
کد خبر : ۱۴۱۵۴۳۰

سومین جلسه آموزش پیشگیری از اعتیاد در خانواده‌ها به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز در خانه سلامت، امید و زندگانی محله دهپیاله و با حضور مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز، اعضای هیات امنای خانه محله دهپیاله، عضو شورای شهر و رئیس کمیته محرومیت زدایی، نماینده بهزیستی و نمایندگان شهرداری منطقه ۲ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز به اهمیت نقش بانوان در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: متاسفانه مصرف مواد مخدر صنعتی در بین جوانان افزایش چشمگیری داشته که بانوان به جهت روحیه لطیف و مهربانی که دارند می‌توانند نقش موثری در پیشگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر داشته باشند.

سیدعبدالرضا دستغیب پیشگیری قبل از وقوع بحران را بسیار کم هزین هتر خواند و یادآور شد که با صرف هزینه کم می توان از وقوع بحران جلوگیری کرد اما وقوع بحران هزینه های سرسام آور مادی و معنوی برای خانواده ها و دولت به همراه خواهد داشت. 

دستغیب گفت: خطر در کمین خانواده هاست؛ پس جوانان را از خود نرانیم که با طرد کردن، آنها را برای همیشه از دست خواهیم داد.

وی به اهمیت ارتباط اولیا با معلمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر بر آموزش اولیا و معلمان توجه بیشتری شود؛ با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

دستغیب همچنین آسیب های اجتماعی را مانند زنجیرهای متصل دانست که پیشگیری از هر کدام می تواند از وقوع دیگر آسیب ها جلوگیری کند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز با توجه به نقش سازمان بهزیستی به عنوان متولی رسیدگی به آسیب های اجتماعی، موفقیت این سازمان در مسیر رسالتش را توجه بیشتر به سازمان های مردم نهاد عنوان و اضافه کرد: در تفاهمنامه منعقد شده مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز با سازمان بهزیستی، این مجمع آمادگی خود را جهت ایفای بخشی از وظایف این سازمان اعلام نموده است اما افسوس که زمان به سرعت درحال گذر است و خیلی زود، دیر می شود.

وی بر توجه مدیران شهری به رفع محرومیت های کالبدی و فیزیکی در کنار محرومیت های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و با بیان این که رفع هر کدام نیازمند رفع دیگری است؛ این مقوله را لازم و ملزوم یکدیگر عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد تا مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز هم بتواند در مسیر رفع این محدومیت ها گام بردارد.

لزوم راه اندازی نهضت آموزش توانمندسازی افراد جامعه

سیده مریم حسینی عضو شورای شهر شیراز با بیان این که توجه به محرومیت های کالبدی و فیزیکی از اهمیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از کوچه پس کوچه های برخی از نقاط شیراز همچنان خاکی است و یا با مشکل جاری شدن آبهای سطحی و فاضلاب روبروست؛ بر توجه ویژه به محرومیت های فرهنگی تاکید کرد.

حسینی گفت: مسائل فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در مرتبه اول توجه قرار دارد و شورای اسلامی شهر شیراز با جدیت در رفع این محرومیت ها گام برمی دارد.

وی با اشاره به طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار با همکاری سازمان بهزیستی و آموزش فنون مختلف برای کسب درآمد و اعطای وام خوداشتغالی و کارآفرینی با همکاری سپاه و کمیته امداد، این اقدام را نشان از توجه شورای شهر بر رفع محرومیت های اجتماعی عنوان کرد.

عضو شورای شهر شیراز لازمه رفع مشکلات شهری را حضور همه افراد جامعه در کنار یکدیگر عنوان کرد و افزود: اگر همه افراد جامعه احساس مسئولیت کنند می توان با یکدیگر مشکلات را رفع کرد.

 حسینی گفت: تلاش و همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز در توجه به رفع معضلات فرهنگی جامعه قابل تقدیر و ستودنی است. 

رئیس کمیته محرومیت زدایی افزود: به شدت به این گونه جلسات آموزشی و آگاهی بخشی و رونق آن در سطح شهر نیازمندیم چرا که شهروندان حق دارند که حقوق خود را بدانند و مدیریت شهری موظف است تا شرایط آموزش را فراهم کند که این مهم تاکنون تمام و کمال انجام نشده و همه اقشار جامعه را پوشش نداده است. 

حسینی با ابراز تاسف از اینکه  آموزش های دوران تحصیل در کسب مهارت های اجتماعی کافی نیست و رفتار و اخلاق محاورهای در شهر و حقوق شهروندی در برنامه تحصیلی جایگاه قابل قبولی ندارد و دانش آموز پس از فارغ التحصیلی بسیاری از حقوق شهروندی و اجتماعی و مسئولیت خود در قبال جامعه را نمی داند که ضروری است آموزش و پرورش نگاه ویژه به این مهم داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز