خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت اسناد استان مرکزی خبر داد؛

صدور سند مالکیت 4000 هکتار از اراضی شهر جدید امیرکبیر

صدور سند مالکیت 4000 هکتار از اراضی شهر جدید امیرکبیر
کد خبر : ۱۴۱۱۶۱۲

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: سند مالکیت 4000 هکتار از اراضی شهر جدید امیرکبیر اراک در 3 قطعه با هدف تسهیل در امور ساخت و ساز صادر شد. سند مالکیت حدنگاری (تک‌برگ) قطعات تفکیکی 1800 قطعه برای شهر جدید امیرکبیر نیز در آینده نزدیک صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین دلاوری در مراسم تحویل این اسناد مالکیت، افزود: با توجه به مواد 3 ، 9 و 11 قانون حدنگار مصوب، 93 دستگاه اجرایی مکلف شده‌اند اسناد املاک خود را به صورت حدنگاری اخذ کنند.

وی ادامه داد: از 2 میلیون و 900 هکتار اراضی موجود در این استان، برای 2 میلیون هکتار اراضی ملی حدنگاری و سند به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شده است. از 900 هزار هکتار باقیمانده، 471 هزار هکتار، اراضی کشاورزی است که 60 درصد اراضی حدنگاری و سند زراعی برای آنها صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی اظهار داشت: بقیه اراضی موجود مربوط به بافت مسکونی شهرها و روستاها است. در این رابطه فراخوان عمومی اعلام شده و مردم باید برای تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود به تک‌برگی، به دفاتر ثبتی مراجعه کنند.

دلاوری تصریح کرد: سند مالکیت تعدادی از دستگاه‌های دولتی استان مرکزی مانند نیروهای مسلح 100 درصد، دانشگاه علوم پزشکی 92 درصد و مخابرات 90 درصد به شکل سند حدنگاری بنفش رنگ صادر شده است.

وی بیان داشت: استان مرکزی در صدور سند مالکیت از استان‌های پیشرو است. همچنین این استان در صدور اسناد مالکیت در طرح نهضت ملی، از استان‌های پیشرو است. امیدواریم استان در صدور سند مالکیت در شهرهای جدید جزء استان‌های برتر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران نیز در این مراسم گفت: شرکت عمران شهرهای جدید در طرح «ترهین» نهضت ملی مسکن با مشکل مواجه بود و با توجه به اینکه سند دفترچه‌ای وجود داشت، اما بانک‌ها «ترهین» را از شرکت عمران قبول نمی‌کردند.

سعید میرزایی افزود: تمام استان‌های در طرح ترهین نهضت ملی دچار چالش هستند و تنها بانک مسکن به جهت وظیفه ذاتی ساخت‌وساز و پرداخت تسهیلات در این زمینه همکاری دارد اما سایر بانک‌ها همکاری لازم را ندارند.

وی ادامه داد: با هدف جلب اسکان بیشتر در شهر جدید امیرکبیر در آینده‌ای نزدیک، سند تفکیکی در این شهر صادر می‌شود. همچنین امید است در شهر مهاجران نیز صدور سند مالکیت برای متقاضیان به زودی اجرایی شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز