خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد؛

نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی در حوزه تجارت و اقتصاد

 نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی در حوزه تجارت و اقتصاد
کد خبر : ۱۳۹۷۰۶۲

​ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: مسئولیت اجتماعی، فرهنگ کسب و کار را بهبود می‌بخشد.

به گزارش ایلنا، سهیلا محبی چهارشنبه ۲۲ شهریور در نخستین جلسه کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: زمانی که کارکنان شاهد انجام فعالیت‌های مختلف مسئولیت اجتماعی در بنگاه و واحد تولیدی محل کار خود باشند، انگیزه و تعهد بیشتری نسبت به سازمان خود خواهند داشت و این رویه به توسعه اخلاق، حس وفاداری، تعهد اجتماعی، انگیزه بالا و فرهنگ کسب و کار کمک می‌کند.

او افزود: از آنجا که موضوع "مسئولیت" در راستای تعهد و تعلق به جامعه و تعالی آن یک ضرورت اساسی و اجتناب ناپذیر است، لذا توجه ویژه به مقوله "مسئولیت" جدا از ماموریت و هم چنین فراتر از یک وظیفه سازمانی و دستوری ضروری است و برای توفیق اهداف کمیسیون جایگزین کردن رویکردهای نوین با روش‌های سنتی و نیز حمایت کافی و وافی از آحاد مختلف جامعه مهم است.

محبی با بیان این که به دنبال نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی در حوزه تجارت و اقتصاد هستیم و این مهم را با جدیت دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: فعالان اقتصادی و بزرگان حوزه تجارت و بازرگانی از دیرباز در امور خیر و عام المنفعه نقش مهم و پر رنگی داشته‌اند و ما در این کمیسیون در اتاق فارس و ایران به دنبال ساماندهی و فرهنگ سازی این رسالت بزرگی که از گذشته به ما رسیده، در این دوران هستیم.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس با اشاره به هدف و برنامه‌های کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق استان، اضافه کرد: تلاش در جهت نهادینه کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی در راستای تولید مسئولانه را به عنوان یک مولفه مهم در تحقق توسعه پایدار است که تاثیرات این مولفه خلق اثرات پایدار و بهره وری مناسب تر و بلند مدت در جامعه است.

او با اشاره به برنامه‌های آتی و در دست اقدام کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: این کمیسیون حامی تمام رویدادها و فعالیت‌ها در زمینه مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی خواهد بود، چرا که رسالت ذاتی کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی تلاش در راستای فرهنگ سازی اصلاح ساختار و استراتژی بنگاه‌ها در زمینه‌های مختلف است.

محبی هم چنین عدم تفکیک مدیریت بنگاه‌ها را از معضلات اساسی استراتژی سازمانی از مالکیت آن دانست و تاکید کرد: این مسئله باعث شده اهمیت مسئولیت نیز به درستی تبیین نشده باشد.

او از همکاری اعضای کمیسیون برای مشارکت در انجام فعالیت‌ها در دوره قبل قدردانی کرد و افزود: در طول این دوره از ظرفیت‌های کمیسیون و اتاق بازرگانی برای تقلیل معضلات و محدودیت‌های موجود و فرهنگ سازی اصلاح ساختار استفاده خواهیم کرد که در همین راستا برگزاری رویدادهای آموزشی راهگشاست که امید به دنبال آن داریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز