خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان خبر داد؛

پیشرفت فیزیکی 68 درصدی طرح آبرسانی به روستاهای کم‌برخوردار مرکزی

پیشرفت فیزیکی 68 درصدی طرح آبرسانی به روستاهای کم‌برخوردار مرکزی
کد خبر : ۱۳۷۸۰۵۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستاهای کم‌برخوردار این استان 68 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: شاخص بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی در بخش روستایی استان 85.32 درصد است که با اتمام پروژه جهاد آبرسانی، این شاخص به 89.04 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، حشمت‌الله عباسی افزود: در مجموع 20 هزار روستا در طرح جهاد آبرسانی در کشور از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند که در استان مرکزی در مرحله اول 67 روستا و در مرحله دوم 141 روستا پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی در تمامی 67 روستای هدف طرح آغاز شده و تاکنون اجرای طرح آب‌رسانی در 23 روستای شهرستان‌های ساوه، خمین، شازند و کمیجان به طور کامل اجرا و در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: مرکزی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در امر جهاد آبرسانی است و طرح‌های این بخش با اعتباری بالغ بر 2337 میلیارد ریال در دست اجرا است.

عباسی به چگونگی عملیات‌های اجرایی این پروژه‌ها اشاره داشته و تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها در قالب 7 مجتمع آبرسانی و 2 روستا در شهرستان‌های ساوه، خمین، شازند، خنداب و کمیجان با جدیت در حال انجام است.

وی بیان داشت: اجرای طرح جهاد آب‌رسانی فرصتی بزرگ برای خدمت به روستاییان است. با اتمام این طرح، شاخص جمعیت زیر پوشش آب روستایی از 91.3 درصد به 93.1 درصد در استان مرکزی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تأکید کرد: برای تکمیل پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان مرکزی، در مجموع 18 منبع تأمین آب جدید شامل چشمه و چاه در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

عباسی ابراز داشت: ساخت 6 ایستگاه پمپاژ آب و 18 مخزن ذخیره آب با حجم 4000 مترمکعب، اجرای 76 کیلومتر خطوط انتقال آب و اصلاح و توسعه 100 کیلومتر شبکه توزیع آب از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده در طرح جهاد آبرسانی است.

وی اضافه کرد: آب مورد نیاز استان مرکزی از 726 حلقه چاه، 42 رشته چشمه و 26 رشته قنات تأمین می‌شود و در بخش شهری 337 هزار مشترک و در روستاها 169 هزار مشترک وجود دارد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز