نماینده شیراز و زرقان:
افتتاح عجولانه آزادراه شیراز- اصفهان بدون تکمیل قطعه ۷ اشتباه است
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح عجولانه آزادراه شیراز اصفهان بدون تکمیل قطعه هفت، یک کار بیهوده است که به نظر میرسد صحیح نباشد.
به گزارش ایلنا، ابراهیم عزیزی در نشست بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان که با حضور سردار طلایی نیک معاون وزیر دفاع، استاندار فارس، شهردار شیراز و جمعی از مدیران در شیراز برگزار شد، بر ضرورت تکمیل آزاد راه سپس افتتاح آن تاکید کرد و گفت: اگر قطعه هفت آزادراه تکمیل نشود، افتتاح عجولانه آن ضرورت ندارد.
وی افزود: مردم از ما انتظار دارند که وقتی یک پروژه را افتتاح میکنیم، آن پروژه کاملا به اتمام رسیده باشد نه اینکه هدف ما فقط افتتاح باشد اما پروژه تکمیل نشده باشد.
نایبرئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آزاد راه شیراز اصفهان یک پروژه ملی است که به نوعی با اتصال به آزاد راه شیراز بوشهر کریدور شمال به جنوب را شکل میدهد لذا از اهمیت استراتژیک و فوق العادهای برخوردار است و نمیتوان نقایص آن را نادیده گرفت.
رئیس فراکسیون جنوب کشور مجلس رضایت مندی مردم را مهم تر از افتتاح عجولانه آزاد راه شیراز اصفهان دانست و افزود: در شرایطی که قطعات شش و هفت هنوز تکمیل نشده نباید به فکر افتتاح صرف پروژه باشیم چرا که این قطعه جزو لاینفک آن است.
عزیزی تاکید کرد: افتتاح عجولانه آزادراه بدون تکمیل قطعات شش و هفت، موجب یک چالش بزرگ برای شهر شیراز و خطرات جانی مردم میشود چراکه حجم ترافیک پیش بینی شده بسیار بالا است و اگر مسیرهای دسترسی قطعات و موارد دیگر تکمیل نشود، باید منتظر اتفاقات ناخوشایند بود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افتتاح کردن و روبان چیدن کار ساده ای است اما باید ببینیم آیا این پروژه ای که افتتاح می کنیم، به درد مردم می خورد یا نه لذا نباید عجولانه اقدام کرد.
وی همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به فارس نیز اظهار داشت: وضعیت پروژه باید به اطلاع ایشان رسانده شود تا قبل از سفر و افتتاح آن، برای تکمیل آن اقدام نمود اما اگر هم تکمیل نشد، هیچ عجله ای برای افتتاح یک پروژه ناقص نباید داشته باشیم.
آزادراه شیراز اصفهان بزرگترین آزاد راه کشور است که حدود ۱۱ سال از احداث آن میگذرد اما هنوز تکمیل نشده است.
اهمیت این آزاد راه به جز کاهش هزینههای حمل و نقل و رضایتمندی مردم، اتصال کریدور شمال به جنوب کشور است که با وصل شدن به آزاد راه شیراز- بوشهر، امکان اتصال به دریا را نیز فراهم میکند.