خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد ؛

توزیع بیش از ۱۴ هزار تن کالای اساسی در لرستان

توزیع بیش از ۱۴ هزار تن کالای اساسی در  لرستان
کد خبر : ۱۳۳۱۲۰۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از توزیع ۱۴ هزار و ۳۹۲ تن کالای اساسی در سطح استان خبر داد .

به گزارش ایلنا ، سید عماد شاهرخی روز پنجشنبه - بیست و هفت بهمن - در جلسه تنظیم بازار استان اظهار کرد: این اقلام با نرخ مصوب دولتی توزیع شده و هم اکنون نیز پنج هزار و ۷۶۳ تن برنج، ۲ هزار و ۵۵۰ تن شکر، ۲ هزار و ۲۰۰ تن گندم، ۲۰۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۳۰ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۰ هزار تن جو وارداتی و ۱۲ هزار تن کنجاله سویا وارداتی در استان موجود است.

وی افزود: یکهزار و ۲۷۰ تن برنج، ۳۸۸ تن شکر ویژه مصارف خانگی، یکهزار و ۵۰۰ تن شکر زنبور داران، ۲ هزار و ۲۰۰ تن مرغ منجمد ‌و ۲۰۰ تن گوشت قرمز منجمد نیز در حال حاضر آماده توزیع می‌باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در راستای تنظیم بازار، طی ماه منتهی به سال نو هر کیلوگرم برنج تایلندی ۱۸ هزار تومان، برنج هندی ۳۵ هزار تومان ، شکر ۲۰ هزار تومان، مرغ منجمد ۵۰ هزار تومان و گوشت قرمز منجمد ۱۵۵ هزار تومان توزیع خواهد شد.

شاهرخی بیان کرد: لرستان ماهانه به چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ و یکهزار و ۶۵۰ تن تخم مرغ نیاز دارد که به ترتیب ۶ هزار و ۲۰۰ تن و ۸۳۰ تن از این ارقام را تولید می کند بنابراین مازاد آن به استان های دیگر صادر و کسری نیز وارد می‌شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۵ هزار و ۷۰۷ مورد بازرسی از بازار استان صورت گرفته که در این راستا ۶ هزار و ۲۵ پرونده پرونده با ۸۱۴ میلیارد ریال تخلف تشکیل شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود سال آینده ۶ هزار و ۱۱۹ هکتار با تولید ۲۸۱ تن سیب‌زمینی با هدف اقتصادی کردن محصول، افزایش بهره‌وری، افزایش تولید در واحد سطح و صادرات در لرستان کشت شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز