خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد؛

صدور اسناد مالکیت تک‌برگی برای 24 بنای تاریخی استان مرکزی

صدور اسناد مالکیت تک‌برگی برای 24 بنای تاریخی استان مرکزی
کد خبر : ۱۳۲۳۴۰۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اسناد مالکیت 24 بنای تاریخی این استان با هدف تثبیت مالکیت دولت، تعیین تکلیف و تک‌برگی شد. این بناها تعیین دقیق حدود اربعه شدند، چرا که وضعیت دقیق مکان اراضی یاد شده در سال‌ها و دهه‌های گذشته نامعلوم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی مرزبان افزود: از این تعداد اسناد تک‌برگی، 9 سند متعلق به شهرستان اراک، 4 سند متعلق به شهرستان آشتیان، 3 سند متعلق به شهرستان زرندیه، 2 سند متعلق به شهرستان دلیجان، 2 سند متعلق به شهرستان خمین است.

وی ادامه داد: همچنین از تعداد اسناد تک‌برگی مذکور، 2 سند متعلق به شهرستان‌های فراهان و کمیجان، یک سند متعلق به شهرستان تفرش و یک سند متعلق به شهرستان ساوه است که با پیگیری‌های واحد حقوقی اداره‌کل اسناد مالکیت، تک‌برگی و بنفش شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در خصوص تسریع در روند صدور اسناد مالکیت تک‌برگی دیگر بناهای تاریخی این استان، اظهار داشت: اسناد مالکیت 12 بنای تاریخی دیگر در استان نیز در دست پیگیری است و به زودی تک‌برگی می‌شوند.

مرزبان با اشاره به اینکه این اقدامات با هدف تعیین وضعیت دقیق مالکیت‌ بناهای تاریخی، عرصه و حریم آنها انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها باید تمامی اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی، به اسناد تک‌‌برگی تبدیل شوند.

وی بیان داشت: بزرگترین مزیت این کار تثبیت مالکیت دولت بر اراضی است که پیش از این، حدود اربعه آن مشخص نبود و با این اقدام امید است در آینده برای عرصه‌های دیگر مجموعه‌های ملی و جهانی موجود در شهرستان‌ها، اقدامات حقوقی مناسبی انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: بیش از 2000 آثار تاریخی، بناهای فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری در این استان شناسایی شده است که از این تعداد 873 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور قرار دارند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز