خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

صدور حکم محکومیت برای مدیرکل سابق صمت مرکزی

صدور حکم محکومیت برای مدیرکل سابق صمت مرکزی
کد خبر : ۱۳۱۱۲۰۱

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه حکم محکومیت مدیرکل سابق صنعت، معدن و تجارت این استان بعد از بررسی و برگزاری دادگاه صادر شد، گفت: پیرو اطلاع رسانی پیشین در خصوص بازداشت مدیرکل سابق صمت استان به اتهامات ارتشاء، اهمال در انجام وظایف منتج به تضییع حقوق بیت المال، پس از صدور کیفرخواست برای وی و دیگر متهمین، در نهایت پرونده برای صدور حکم به دادگاه ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: در نهایت مدیرکل سابق صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مطابق رأی قطعی صادره از دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به اتهام ارتشاء و مشارکت در اهمال در انجام وظایف قانونی، منتهی به تضییع حقوق دولتی به تحمل 2 سال حبس، پرداخت جزای نقدی، 74 ضربه شلاق و انفصال موقت به مدت 5 سال از مشاغل دولتی محکوم شد.

وی ادامه داد: مدیرکل سابق صمت استان مرکزی پس از گزارش بازرسی کل استان مرکزی و با تفهیم اتهامات فوق بازداشت و پرونده پس از تکمیل تحقیقات گسترده و سیر مراحل قانونی و قضایی با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب اراک، برای صدور رأی به دادگاه ارسال شد و پس از صدور حکم در دادگاه بدوی، پرونده با اعتراض محکوم به دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی ارجاع شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ارتباط با محکومیت و مجازات متهم دیگر پرونده مذکور، اظهار داشت: همچنین در این پرونده حکم محکومیت قطعی در خصوص معاون سابق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز به اتهام مشارکت در اهمال در انجام وظایف قانونی منجر به تضییع حقوق بیت المال صادر و بر این اساس به تحمل مجازات قانونی محکوم شد.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: این اقدامات در راستای انجام مأموریت های دستگاه قضایی که بر مبنای قانون و اسناد بالادستی به ویژه سند تحول و تعالی قضایی ترسیم شده و نیز بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه به منظور تعقیب قانونی مفسدین و مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری و برخورد قانونی و قاطع با فعل و ترک فعل های غیرقانونی مدیران، انجام شده است.

وی بیان داشت: برخورد با فساد و مفسد همواره از اولویت‌های دستگاه قضایی بوده و خواهد بود و در این مسیر دادگستری استان مرکزی با هیچ شخص و گروهی تعارف ندارد و تمام قد در برابر این‌ افراد که از موقعیت شغلی خود سوء استفاده می‌کنند، خواهد ایستاد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز