خبرگزاری کار ایران

آغاز طرح زمستانی هلال احمر در کرمانشاه

آغاز طرح زمستانی هلال احمر در کرمانشاه
کد خبر : ۱۳۰۹۰۲۳

مدیرعامل جمععیت هلال احمر استان کرمانشاه از آغاز طرح زمستانی هلال احمر در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از امروز (۲۳ آذر) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی با بیان اینکه این طرح تا پایان فصل سرما ادامه دارد، افزود: اگرچه از ابتدای بارش‌ها نیروهای ما در آمادگی کامل بودند، اما طرح زمستانی هلال احمر رسما از امروز آغاز شد.

وی تعداد پایگاه‌های فعال امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان در سطح استان را ۱۶ پایگاه اعلام و خاطرنشان کرد: به علاوه پایگاه امداد هوایی با استفاده از ظرفیت یک فروند بالگرد امدادی در محل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی مستقر است.

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه تعداد نیروهایی که در این طرح مشارکت دارند را حدود ۴۵۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در هریک از ۱۵ شعبه هلال احمر در استان، شش تیم پنج نفره فعال هستند.

محمدی عنوان کرد: به علاوه ۱۸۰ دستگاه خودرو امدادی در استان موجود است که ۶۰ دستگاه آنها عملیاتی و در شعب و پایگاه‌های امدادی آماده عملیات هستند

وی هدف از این طرح را کاهش تلفات مالی و جانی در حوادث و بحران‌ها دانست و افزود: تمام امکانات لجستیکی و نیروهای هلال احمر برای این طرح پای کار هستند.

مدیرعامل هلال احمر کرمانشاه از آمادگی نیروها برای امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک، اسکان اضطراری مسافرین در راه مانده، توزیع بسته‌های غذایی و... خبر داد و اضافه کرد: چنانچه در سایر بخش‌ها هم نیاز باشد، به کمک سایر دستگاه‌ها خواهیم آمد.

محمدی تلفن ۱۱۲ هلال احمر را نیز برای امدادرسانی در این ایام اعلام کرد و گفت: توصیه می‌شود در فصل زمستان مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند. به علاوه هنگام سفر از همراه داشتن وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ و سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز