خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد؛

تهیه سند جامع محرومیت زدایی شهر شیراز به نتیجه برسد/ با محرومیت زدایی نباید شعار گونه عمل نکنیم

تهیه سند جامع محرومیت زدایی شهر شیراز به نتیجه برسد/ با محرومیت زدایی نباید شعار گونه عمل نکنیم
کد خبر : ۱۳۰۴۶۲۰

رئیس شورای شهر شیراز گفت: یکی از جدی ترین تکالیف کمیته محرومیت زدایی شورای شهر تهیه سند جامع محرومیت زدایی شهر شیراز بعنوان یک تکلیف از شهرداری است

 به گزارش ایلنا، مهدی طاهری در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه های محرومیت زدایی شیراز، افزود: در این سند براساس نقشه شهر شیراز ، تمام پروژه های محرومیت زدایی مورد نیاز محلات شناسایی و در یک برنامه چهارساله برای اجرا تدوین شود.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ سال است که انقلاب اسلامی با شعار رفع محرومیت زدایی  کار خود را آغاز کرده است اما اینکه چرا بعد از گذشت بیش از ۴دهه امروزه شاهد کلنگ زنی عملیات  محرومیت زدایی  هستیم نشان می دهد اقدامات بیشتری باید از سوی از تمام مسولان همزمان با مدیریت شهری و شورا صورت بگیرد.

 به گفته رئیس شورای شهر شیراز در این سند وظایف دستگاه های مسئول مشخص می شود تا تمام نیازها توسط دستگاه های متولی تعیین گردد

سند محرومیت شهر شیراز باید تدوین شود

طاهری تصریح کرد: یکبار برای همیشه سند محرومیت شهر شیراز باید تدوین گردد تا دستگاه ها کنار هم قرار بگیرد و هرکسی مسولیت خود را قبول کند و شاهد رفع محرومیت در محلات شهر شیراز باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اقدامات محرومیت زدایی توسط شهرداری با ارزش است و همه کارهای شهرداری شیراز دارای ارزش است اما انجام پروژه های محرومیت زدایی از جمله این ۴۰پروژه با ارزش ۵۰۰میلیارد تومان  که  جامعه هدف بیشتر ی را تحت تاثیر قرار می دهد ارزشمند است.

طاهری با تاکید بر اینکه مردم به عنوان سرمایه اجتماعی و حفظ این سرمایه از وظیفه دستگاه ها و مدیریت شهری و شورا است، بیان کرد: سرمایه اجتماعی یک ثروت برای کشور است که باید آن را  حفظ کنیم.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که با رفع محرومیت از محلات می توانیم سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم عنوان کرد: شورای ششم شهر شیراز با شعار انقلابی مسئولیت را برعهده گرفته است که باید بعد از پایان این دوره به وعده های انقلابی در زمینه محرومیت زدایی جامه عمل بپوشاند.

طاهری به ضرورت همکاری و هماهنگی استاندار فارس، نمایندگان و سایر مسئولان دستگاه ها در کنار مدیریت شهری و سپاه برای رفع محرومیت تاکید و تصریح کرد: سپاه پاسداران اکنون خط مقدم رفع محرومیت زدایی است که به دنبال حفظ ارزش های ایران اسلامی است و این ارزش همان سرمایه اجتماعی است .

وی افزود: نشانه جمهوری اسلامی اسلامی درکنار هم بودن برای رفع محرومیت و افزایش سرمایه اجتماعی است. 

با محرومیت زدایی نباید شعار گونه عمل نکنیم

  طاهری تاکید کرد:با محرومیت زدایی نباید شعار گونه عمل نکنیم و با یک‌ سند مشخص بصورت جهادی وارد میدان عمل شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات در مدیریت شهری و مدیریت استانی باید بگونه ای باشد که دیگر عنوان محله کمتر بر برخوردار به مناطق اطلاق نکنیم، یادآور شد:  دفع آب‌های سطحی جز مهمترین وظایف است که در این زمینه باید قرار گاه مشترک بین شورا ،شهرداری و سپاه  برای جلوگیری از کارهای موازی ایحاد شود  تا اقدامات در یک محور انجام گردد.

 طاهری گفت: طی سنوات آتی باید پروژه های محرومیت زدایی با سند برطرف گردد و شاهد گرفتن  جشن پایان رفع محرومیت زدایی باشیم.

 وی همچنین به الزام بارگذاری سند محرومیت زدایی در سامانه شفافیت اشاره و افزود: مردم و یاوران شورای محلات می توانند براساس این سند مطالبه گری کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز