خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می‌دهد؛

هیجان در بازار طلا/ تقاضا بـراى خرید سکه و طلا افزایش یافت

هیجان در بازار طلا/ تقاضا بـراى خرید سکه و طلا افزایش یافت
کد خبر : ۱۲۹۸۰۷۹

بازار طلا همزمان با نوســان بــاراز ارز اوج گرفت و قیمت هــر گرم طلاى 18 عیار به یک میلیون و 500 هزار تومان هم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز در ســال هــاى گذشــته نوســانات قیمتى در بخــش هاى مختلــف بویژه بــا افزایش قیمت ارز همراه بوده و طى ســال هــاى اخیر این روند افزایشى ادامه یافته است.

در حالــى طى هفته هاى اخیــر بازار طلا به بالاترین ســقف قیمتى خود رسیده که نرخ سکه از مرز 16 میلیون و500 هزارتومان عبور کرد.

در روزهاى گذشــته اگرچه بازار طلا نسبت به هفته گذشــته کمى آرام شد اما درحال حاضر قیمت هــر گرم طــلاى 18 عیار یــک میلیون و 506هزار تومان و قیمت سکه تمام به 16 میلیون و200 هزار تومان رسیده است.

همچنان وضع بازار طلا در نوســان اســت و بســیارى از کارشناسان پیش بینى افزایش مجدد قیمت طلا را دارند.

طلا و سـکه با افزایش ارز و قیمت طلاى جهانى گران شد

جدا از اینکه این پیش بینى ها تا چه اندازه واقعیت دارد اما رفتارهــاى هیجانى در بازار طلا، ارز و... منجــر به افزایش خریــد و در مواقعى نیز افزایش صف فروش مى شــود که در این نوسانات بى تاثیر نیست.

محمد حسین مستغنى ، مشاور عالى اتحادیه فروشــندگان طلا و جواهر شیراز در رابطه با آخریــن وضع این بازار در گفت و گو با ایلنا مى گوید: طى چند هفته گذشــته چنــد عامل منجــر به گران شــدن نرخ طلا شــد که در این میان عامل اصلى براساس افزایش قیمت دلار بود ضمن اینکه قیمت طلاى جهانى طلا براســاس نرخ دلار اســت که با افزایش قیمت دلار قیمت جهانى طلا نیز افزایش یافت.

مستغنى با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه به اندازه نرخ دلار افزایش نداشته است، عنوان مى کند: قیمت هر سکه بین 400 تا 500 هزار تومان و طلا گرمى 40 هزار تومان رشد کرد

رفتـار هیجانـى و تقاضا بـراى خرید طلا در شرایط افزایش قیمت ها

مشــاور عالى اتحادیه فروشــنگان طــلا و جواهر شــیراز با اشاره به اینکه در این هفته با وجود افزایش قیمت طلا شــاهد رفتارهاى هیجانى از ســمت مردم بودیم، ابــراز مى کند: به نحوى که بــا وجود افزایش قیمت طــلا تقاضاى خریــد این کالا از ســوى مردم به شدت افزایش یافته است و زمانى که دوباره بازر کمى نزولى شود همین افراد هیجانى رفتار کرده و فروشنده مى شــوند.

مســتعنى با بیان اینکه هر سکه تمام بهار آزادى تا 16 میلیــون و 500 هزار تومان و طلا تا یک میلیون و 550 هزار تومان هم رشــد کرد، خاطرنشان مــى کند: درحال حاضــر در بازار طلا آرامش نســبى برقرار است و موازنه خرید و فروش برقرار شده است.

ثبات نسبى به بازار طلا بازگشته است

وى اضافــه مــى کنــد: تــا قبــل از بازگشــت ثبــات نســبى در بــازار و بــا شــروع افزایــش قیمت هــا بیشــتر مــردم خریــدار بودنــد و حالا فروشــنده بیشــتر شــده و امیــد اســت منجــر بــه ثبات بــازار شود.

مشــاور عالى اتحادیه فروشــنگان طلا و جواهر شــیراز با اشــاره بــه اینکه نوســات جزئى همیشــه جزئى از کار بوده اســت و وجود داشــته است، تصریح مــى کند: اما نوســانات شــدید و لحظــه اى که باعث رشــد زیــاد و افزایــش قیمــت مــى شــود ناشــى از هیجانات در مورد خرید و فروش طلا اســت.

مستغنى ابــراز امیــدوارى کرد که هیجانات خریــد و فروش در بازار کنترل شــود تا شــاهد نوســانات بازار تا این حد نباشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز