خبرگزاری کار ایران

فرماندار سابق اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت به توسعه با حمایت از استعداد های درخشان بی بضاعت

اهمیت به توسعه با حمایت از استعداد های درخشان بی بضاعت
کد خبر : ۱۲۹۳۳۵۸

رئیس هیات مدیره خیریه شجره طیبه اصفهان گفت: درصدی از جامعه نرمال از نخبگان هستند که این درصد کم، اما برتر معمولا اداره جامعه را برعهده می گیرند و قادرند جامعه پویا و موثر را ایجاد و آن را هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسین سیستانی در نشست خبری هجدهمین سالگرد تاسیس خیریه شجره طیبه اظهار داشت: معتقدیم همه ملل، حکومت ها، نظام ها و جوامع به دنبال رشد یافتگی و توسعه یافتگی بیشتر اند و نخبگان و استعدادهای درخشان یکی از عوامل توسعه یافتگی هستند

وی ادامه داد: با وجود همیت سازمان های دولتی در همه جوامع، بالاخره افرادی هستند که با وجود داشتن استعداد بالا از گردونه تصمیم گیری ها دور می مانند و اینجاست که نهاد های غیر دولتی، سمن ها و تشکل های مردم نهاد ها تلاش می کنند تا به این بخش از جامعه خدمات رسانی کنند.

رئیس هیات مدیره خیریه شجره طیبه با اشاره به اینکه خیریه ها هم چنین ماموریت هایی دارند اضافه کرد: مسلم است که برای جامعه نخبه باید کارهای متفاوتی انجام شود و ما هجده سال است در 20 شهرستان استان اصفهان با هدف حمایت و پشتیبانی از استعدا های درخشانِ بی بضاعت مشغول به فعالیت هستیم.

وی تاکید کرد: خیریه شجره طیبه استعدادهای درخشان و نخبگانِ با ضریب هوشی 130 به بالا را که  به دلیل حضور در محیط اقتصادی ضعیف، قادر نیستند مسیر موفقیت را طی کنند، شناسایی و تا درجات علمی بالا حمایت می کند.

سیستانی یادآور شد: افراد نخبه و مستعد که بی بضاعت و کم درآمد هستند، اگر از تحصیل بازبمانند ممکن است به مسیر های نادرست بروند و هوش سفید آن ها در صورت عدم حمایت به هوش سیاه که مخرب است بدل شود.

وی خاطرنشان کرد: هوش سفید در غالب استعداد درخشان مسیر خود را پیدا می کند و افراد دارای این هوش می توانند نوآفرین، کارآفرین و توسعه دهنده شوند؛ اما اگر افراد داری هوش سفید مورد حمایت و توجه قرار نگیرند در اصلاح هوش آنها هوش سیاه و عامل اعمال مجرمانه و خلاف خواهد شد و  هدف ما جلوگیری از این اتفاق است.

رئیس هیات مدیره خیریه شجره طیبه گفت: درصدی از جامعه نرمال از نخبگان هستند که این درصد کم، اما برتر معمولا اداره جامعه را برعهده می گیرند و قادرند جامعه پویا و موثر را ایجاد و آن را هدایت کنند. این افراد می توانند توسعه را جدی بگیرند و محرومیت زدا، کارآفرین و خلاق باشند و جامعه را از ثروت و بهره مندی بیشتر برخوردار کنند.

وی یادآور شد: ما تلاش می کنیم با حمایت از نخبگان و استعداد های درخشان بی بضاعت شرایط حضور آنها در سطوح بالای مدیریت کشور را فراهم سازیم.

کیفیت ارجح بر کمیت

معاون آموزش خیریه شجره طیبه نیز در این جلسه اظهار داشت: شهر اصفهان بهشت خیریه ها است و تعداد خیریه های تخصصی در این شهر و استان بسیار زیاد است؛ خیریه ما هم به صورت تخصصی در راستای حمایت از نخبگان و استعداد های درخشان بی بضاعت فعالیت می کند.

علی آقاجانی تاکید کرد: به دنبال کمیت نیستیم که تلاش کنیم تعداد زیادی از دانش آموزان را تحت حمایت بگیریم، بلکه ما دنبال کیفیت هستیم؛  آنهایی که از ضریب بالای هوشی بهره مند هستند و می توانند در جامعه ثرگذارباشند، اما بخاطر محرومیت و وضعیت نا مناسب اقتصادی از ریل رشد و توسعه خارج شده اند را تحت حمایت قرار می دهیم.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه هیات مدیره با مشاوره اساتید دانشگاه ها، از دانش آموزان تست های استعداد سنجی و رغبت سنجی گرفته می شود و دومین مرحله ارزیابی نیازمندی خانواده ها و فرزندانشان است که اگر متاسفانه احراز شد، پذیرش و حمایت می شوند.

معاون آموزش خیریه شجره طیبه افزود: 142 دانشجو رتبه برتر دانشگاهی در مقاطع کاردانی تا دکترا، 100 دانش آموز مقطع دوم متوسطه و 27 دانش آموز مقطع اول متوسطه با ضریب هوشی 130 به بالا را تحت پوشش داریم و با تاسیس صندوق قرض الحسنه شجره طیبه، تلاش کرده ایم بیشترین حمایت مالی را از آنها به عمل آوریم.

وی اضافه کرد: خیرینی که تمایل به حمایت از افراد تحت پوشش ما دارند، می توانند با سرمایه گذاری در صندوق قرض الحسنه شجره طیبه از نخبگان و استعداد های درخشان بی بضاعت حمایت به عمل آورند.

انتهای پیام/
سمیه مسرور
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز