آغاز به کار دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در جمهوری قرقیزستان
دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قرقیزستان با حضور جمعی از مدیران دوکشور و فعالان اقتصادی در شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش ایلنا از مشهد، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور معاون استانداری خراسان رضوی و برخی مدیران کل استان برگزار شد، گفت: نمایشگاه ها به منزله صنعتی جهانی در سرتاسر دنیا و در محیط های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برگزار می شود و با توجه به اهمیتی که این صنعت در اقتصاد ایفا می کند صاحبان این صنعت در کشورهای مختلف تلاش می کنند که نمایشگاهها را به شکلی موثرتر و اثربخش تر برگزار کنند.
سعیدصیفی در این خصوص ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در تمامی نقاط جهان به مثابه بهترین فرصت برای ترویج، توسعه و رشد فنی، تبادل تجاری، بازاریابی، بازارسازی و حفظ و ماندگاری در بازارهای هدف صادراتی، جایگاه گردهمایی تولید کنندگان و مشتریان و مرکزی برای تبادل فن آوری و تجارت و اقتصاد است. از این رو، نه تنها برای همه کشورهای جهان ابزاری جهت هدایت داد و ستدی دوستانه و تقویت شناخت و آگاهی به شمار می رود که تاثیر زیادی بر تجارت خارجی به صورت مستقیم دارد، بلکه از نظر جهانی به عنوان یک رویداد سیاسی بین المللی عمل می کند.
وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد جامعه گسترش و توسعه بسیاری داشته و با توجه به تغییر سریع در بازار، استفاده از نمایشگاه برای توسعه بازارها و رشد تجاری، تجربه ای موفق برای تمام کشورهای جهان است، افزود: نمایشگاه ها نه تنها این قدرت را دارند تا موجب توسعه بازارها و صنایع بشوند بلکه در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت ها نیز موثرند. حتی در عصر ارتباطات اینترنتی و چند رسانه ای امروز، ضرورت تعامل فردی بیشتر از همیشه محسوس است.
رئیس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران خاطرنشان کرد: کشور ما به عنوان یکی از مهمترین اقتصادهای منطقه در صنعت نمایشگاه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و این صنعت جایگاه خود را در میان صنایع، اصناف، فعالان اقتصادی و بخش های خدماتی و بطور کلی غرفه داران و بازدیدکنندگان یافته است و از این منظر به لحاظ نقشی که در بازاریابی و رونق اقتصادی ایفا می کند کامل شناخته شده است.
صیفی اظهار داشت: تجارب بین المللی نشان میدهد که بسیاری از روابط سیاسی در سایه روابط تجاری و با استفاده بهینه از رویدادهای تجاری و در راس آنها، نمایشگاه های تجاری گسترش و بهبود یافته است. بر همین اساس، نمایشگاه بین المللی مشهد، بزرگترین مرکز نمایشگاهی شرق کشور، از سالهای گذشته، گسترش تبادلات تجاری هموطنان با سایر کشورها رادر دستور کار خود قرار داده است و در این راستا موفق شده نمایشگاه های متعددی را در سایر کشورها برگزار کند.
وی اضافه کرد: نمایشگاه بین المللی مشهد ضمن بهره گیری از مزیت موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب خود ، ۷۳ رویداد خارجی به ویژه در کشورهای همسایه و کشورهای آسیای میانه (هدف صادراتی) در قالب برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران ، مشارکت در نمایشگاه های بین المللی و تخصصی و همچنین اعزام ۱۲ هیأت تجاری تخصصی به خارج از کشور را در کارنامه خود دارد.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد تصریح کرد: روابط دوستی و همکاری متقابل تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی با قرقیزستان از سابقه خوبی برخوردار است. با توجه به اهمیت توسعه روابط با کشورهای منطقه و از جمله آسیای مرکزی و چشم اندازهای بسیار روشن برای توسعه مبادلات تجاری ایران و قرقیزستان، این کشور از مهمترین کشورها برای تبادلات تجاری است.
صیفی ادامه داد: باعث خرسندی است که با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان وسازمان توسعه تجارت ایران، در دومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بیشکک قرقیزستان ، از ۱۷ لغایت ۲۰ مهرماه سالجاری میزبان شرکت ها و بازرگانان ایرانی در کاخ ورزش شهر بیشکک باشیم.
وی همچنین گفت: این نمایشگاه با حضور واحدهای تولیدی و بازرگانی توانمند در پاویونهای مختلف و در زمینه های صنایع غذایی، بهداشتی، بخش های مختلف تولیدی، کشاورزی، نفت و پتروشیمی، مصالح ساختمان، صادرات خدمات فنی و مهندسی، فرش و لوازم خانگی،کالای خواب و بسیاری زمینه های دیگر برگزار می شود. امید آن داریم این دوره نمایشگاه نیز بتواند در جهت رضایت دو گروه شرکت کننده و بازدیدکننده نقش موثری ایفا کند.