خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس:

تامین مسکن جوانان و خانواده اولویت نمایندگان استان است/ ضعف عملکرد مسئولین اقتصادی قزوین

تامین مسکن جوانان و خانواده اولویت نمایندگان استان است/ ضعف عملکرد مسئولین اقتصادی قزوین
کد خبر : ۱۲۸۲۴۹۲

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: تامین مسکن جوانان و خانواده اولویت ما است و آنچه به عنوان نماینده مردم انتظار داریم و پیگیری می‌کنیم مراعات حال مردم و کاهش هزینه‌ها و تعرفه‌های نظام مهندسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه محمدبیگی در نشست بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن استان که روز پنجشنبه با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان و مسئولین حوزه مسکن در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، با گلایه از عدم حضور معاونت عمرانی در جلسه گفت: وقتی جلسه مسکن با حضور مجمع نمایندگان برگزار می‌شود انتظار داریم مسئول مربوطه خودش حضور پیدا کند، ما به عنوان نماینده حضور ملی داریم و وزیر هم با ما جلسه می‌گذارد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: در گذشته جلسات متعددی درحوزه تعاونی‌های مسکن استان برگزار شد اما موثر نبود اما در دوره مدیریت جدید در اداره کل تعاون و معاونت عمرانی موضوع به طور جدی درحال پیگیری است و پیشنهادات درحال اجرا شدن است که به حل مشکلات در اندیشه منجر شد و مشکلات چندین تعاونی هم درحال حل شدن است.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در مسیر پیشرفت و تامین نیازهای مردم ضرورت دارند و باید به سمت تعاونی‌های مختلف اشتغال، مسکن، اصناف و حتی تعاونی‌های مصرف پیش برویم.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر در تعاونی‌های مسکن پروژه‌های مختلف داریم که کمترین آن‌ها ۲۰ درصد پیشرفت داشته و تعدادی از آن‌ها هم آماده تحویل هستند، در حوزه نهضت ملی مسکن هم جزء اولین استان‌ها هستیم و ۲۳ هزار واحد با سرعت تمام در حال آماده سازی است و یک سری هم به مرحله تحویل رسیده است.

وی تاکید کرد: تامین مسکن جوانان و خانواده اولویت ما است و آنچه به عنوان نماینده مردم انتظار داریم و پیگیری می‌کنیم مراعات حال مردم است، با اینکه با افزایش قیمت‌ها و هزینه آشنا هستیم اما به دلیل شرایط اقتصادی کشور و سختی معیشت و اینکه خانواده‌ها با هفت میلیون حقوق توان پرداخت هزینه مسکن را ندارند انتظار داریم هزینه‌های نظام مهندسی کاهش پیدا کند، البته در جایگاه متخصص نیستم که میزان آن را تعیین کنم، پیشنهاد ما این است موضوع در هیئت چهار نفره بررسی شود.

قزوین جزء پنج استان گران کشور است

محمدبیگی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار مشکل و دغدغه مسکن دارند و یکی از اعضای تعاونی‌های مسکن هستند، دختران مجرد، خانواده‌های تک نفره و دونفره و دارای معلول هم از اعضای تعاونی‌ها و مشتریان نظام مهندسی هستند، بنابراین کاهش هزینه‌ها ضرورت دارد، از شهرداری‌ها هم انتظار داریم در هزینه پروانه‌ها بویژه در بخش تعاونی‌ها همراهی داشته باشند، البته استانداری باید بالای سر این‌ها باشد و هزینه‌های شهرداری و معوقات را دریافت کند.

وی بیان کرد: مشاعات مسکن‌ها هم یکی از مواردی است که باید در رابطه با آن حقوق اعضای تعاونی‌ها رعایت شود و امکانات اجتماعی و فرهنگی و همچنین بخش سلامت و آموزش درنظر گرفته شود تا در آینده آسیب‌های اجتماعی را درو نکنیم.

نماینده قزوین، آبیک و البرز اضافه کرد: موارد و اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد نتایج اقداماتی است که باید اجرا می‌شد و نشده، باید در داخل به گونه‌ای عمل کنیم که فرصت برای رخنه و سوء استفاده دشمن فراهم نباشد.

وی با تاکید بر کاهش بروکراسی‌های اداری و ضرورت پاسخگویی به مردم گفت: تعلل در انجام کار مردم با نرخ تورم موجود ضرر را افزایش می‌دهد و متاسفانه باوجود اینکه قزوین ۳ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی داشته و حتی در حوزه تنظیم بازار کالاهای تولیدی را به سایر استان‌ها ارسال می‌کند و استانی تولید کننده است رتبه پنجم تورم را دارد و وضع سایر استان‌ها از ما بهتر است.

محمدبیگی تاکید کرد: جزء پنج استان گران هستیم و این نشان می‌دهد مسئولین اقتصادی و دستگاه‌های هماهنگ کننده استان عملکرد ضعیفی دارند و این وضعیت زیبنده استان نیست.

در این جلسه موضوع نظارت بر ساختمان‌های بلند مرتبه تعاونی‌های مسکن، بررسی چگونگی کسر سهمیه ناظران ساختمان در ساختمان‌های متراژ بالا و نحوه و زمان تمدید پروانه ساختمان‌های بلند مرتبه بررسی شد.

همچنین نماینده‌های چند تعاونی مسکن و نمایندگان استان و اتاق تعاون دغدغه‌های خود را درباره حوزه مسکن مطرح کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز