خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون استان:

مدیریت بافت‌های فرسوده قزوین به تعاونی‌ها واگذار می‌شود

مدیریت بافت‌های فرسوده قزوین به تعاونی‌ها واگذار می‌شود
کد خبر : ۱۲۷۲۹۶۵

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: برای مدیریت بافت فرسوده تفاهم نامه‌ای بین بیت رهبری و اتاق ایران درحال انعقاد است، در استان قزوین در بافت فرسوده اقدامات تاکنون موفق نبوده و می‌توان این بافت را به تعاونی‌ها واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله زارعی در نشست تعاونی‌ها که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اتاق تعاون گفت: در حوزه مسکن هفته گذشته هیئت دولت، اتاق تعاون را به عنوان کارگزار تعیین کرد؛ البته در قزوین ۷۰۰ واحد را تحویل گرفته‌ایم.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: مسئولیت نمایشگاه روسیه هم در کلان کشور به اتاق ایران واگذار شده است و مقدماتی در حال برگزاری است که هیئت‌های تجاری برای صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی در روسیه حضور پیدا کنند.

وی عنوان کرد: در بخش دام و طیور نسبت بخش تعاون به بخش خصوصی ۷۵ به ۲۵ است، در بخش مسکن هم حدود سه هزار واحد توسط تعاونی‌ها در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد دارند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه مسکن تعاونی مشکل دار آنچنان نداریم و تعاونی جانبازان تقریبا استثنا است که در خرید زمین مشکل داشته و از نظر ما تعاونی نیست چون براساس قانون خرید زمین خارج از محدوده برای تعاونی ممنوع است و باتوجه به موقوفه بودن زمین‌ها سند اجاره‌ای دارند و پرونده آن در مراجع قضایی درحال پیگیری است و زمین‌های آن کشاورزی و اوقافی است.

وی بیان کرد: مشکلات تعاونی بازنشستگان هم در حال حل شدن و پیگیری است و بیشتر مشکل مدیریتی و در اداره شرکت است و ۹۸ درصد مشکلات تعاونی‌های مهر هم حل شده است.

زارعی اظهار کرد: درحال حاضر اتاق تعاون و وزارت خانه در هم تنیده است و اتاق بازوی وزارتخانه شده است و امیدواریم با برنامه‌هایی که وجود دارد اتاق تعاون بتواند سهم ۲۵ درصدی خود در اقتصاد را محقق کند و باتوجه به همکاری نهادهای مختلف برای پویایی این بخش افق روشنی پیش روی تعاون وجود دارد.

ضرورت بازگشت تعاونی‌ها به روستاها

رئیس اتاق تعاون استان قزوین عنوان کرد: ما اعتقاد داریم تعاون باید به روستاها بازگردد، درحال حاضر با گرانی مسکن و بازنشستگی‌ها شاهد مهاجرت معکوس هستیم و این به این معنا است که سرمایه در روستا وجود دارد و صرفا ساماندهی آن مطرح است و با وزیر کشور هم تاسیس تعاونی توسعه روستایی در روستاها به استانداری‌ها ابلاغ شده و طرحی به نام دام شهر درحال پیگیری است.

وی ادامه داد: درحال حاضر در دو روستا که مرکز تولید فندق و ذغال اخته است فعالیت‌هایی را در دست اقدام داریم که به ساماندهی روستاها منجر می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در "روستای اندج" هم گردشری مطرح است و براساس طرحی که داریم می‌توان یک تعاونی گردشگری با محوریت اندج تاسیس سود و در هر روستا بومگردی و مراکز پذیرایی ایجاد شود تا زمینه ساماندهی و هدایت توریست‌ها از مبدا حرکت فراهم شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز